Caraş-Severin, Romania

CARAȘ-SEVERIN – Francezii de la Alstom au mai câștigat o dată la Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor (CNSC), după ce CFR le-a exclus și a doua oară oferta la licitația de modernizare a lotului Caransebeș – Lugoj (Lotul 1 Caransebeș – Timișoara)!

Încăpățânarea celor de la CFR de a merge pe mâna italienilor de la falimentara Astaldi, transformată acum în WeBuild, duce la întârzierea semnării contractului pentru modernizarea tronsonului de cale ferată dintre Caransebeș și Lugoj. Prin decizia de fond 2325, CNSC „admite contestația și dispune remedierea”, spune decizia de vineri.

Cei de la Alstom ceruseră anularea adresei privind comunicarea rezultatului procedurii de atribuire, obligația constatării caracterului acceptabil al ofertei Alstom, accesul la dosarul achiziției publice și respectarea caracterului confidențial al ofertei depuse, asta după ce CFR a făcut publică oferta tehnică a francezilor. Trebuia precizat că oferta Alstom era mai ieftină decât cea a WeBuild.

Acum, rămâne de văzut dacă CFR se va conforma deciziei CNSC, așa cum nu a făcut-o prima data, sau cazul va ajunge din nou în instanță, ceea ce înseamnă altă întârziere în semnarea contractului de proiectare și execuție a lucrărilor, de la demararea licitațiilor trecând deja un an.

Lotul 1 Caransebeș-Lugoj face parte dintr-un proiect mai amplu, de modernizare a liniei de cale ferată Caransebeş – Timişoara – Arad, pe o lungime totală de 162 km, suma pusă la bătaie prin PNRR pe acest lot fiind de peste 1,3 miliarde de lei fără TVA.

JCS-N.C.