Caraş-Severin, Romania

CARAŞ-SEVERIN – Până la adjudecarea şi executarea lor, traficul se va desfăşura cu viteză redusă şi precauţie sporită!

Întrucât prima încercare de atribuire a proiectării şi executării „punerii în siguranţă a liniei CF 100 Orşova – Jimbolia“, pe un tronson de 250 de metri între staţiile Cruşovăţ şi Domaşnea Cornea, a fost anulată în 17 iulie de SEAP din cauza lipsei ofertanţilor, Regionala de Căi Ferate Timişoara a reluat licitaţia. „Nesiguranţa“ a apărut în zonă ca urmare a unei masive alunecări de pământ din corpul terasamentului, ce a avut loc în urma ploilor din 16-17 decembrie 2022. În porţiunea cea mai afectată, de circa 20 de metri, s-a creat un taluz aproape vertical cu o înălţime de până la 3 metri faţă de nivelul platformei căii ferate.

Între timp, pentru asigurarea traficului, porţiunea a fost consolidată provizoriu în regie proprie de către Secţia L1 Caransebeş a Regionalei CFR. Lucrarea, cu o valoare estimată de circa 1,3 milioane de lei, presupune refacerea întregului sistem de preluare şi evacuare a apelor din stânga liniei şi refacerea taluzului terasamentului afectat din partea dreaptă.

Pe aceeaşi linie CF 100 Orşova – Jimbolia, Regionala Timişoara încearcă să găsească un executant pentru reparaţia capitală a unui pod situat în imediata apropiere a localităţii Vălişoara, comuna Bucoşniţa. Potrivit documentaţiei depuse la APM Caraş-Severin, actualul pod provizoriu din grinzi metalice nituite, rezemate pe fundaţii temporare din beton prin intermediul unor dulapi de lemn de esenţă tare, urmează a fi înlocuit cu un pod din grinzi prefabricate din beton precomprimat. Aflat la prima încercare de atribuire, contractul în valoare de 3 milioane de lei şi o durată de 10 luni, are ca termen de depunere a ofertelor data de 7 noiembrie 2023.

Reamintim că în 25 septembrie a fost anulată, din lipsă de ofertanţi, licitaţia pentru modernizarea celor şase loturi ale tronsonului feroviar Craiova-Caransebeș. Proiectul vizează reconstrucția liniei pentru a permite viteza maximă a trenurilor de călători între 120 și 160 km/oră, iar a cea a trenurilor de marfă între 100 și 120 km/oră, patru tuneluri noi, printre care și Tunelul Poarta I, dublarea a aproximativ 50 km de cale ferată şi modernizarea sistemului de tracțiune electrică pe întregul traseu.

JCS- Walter Fleck