Caraş-Severin, Romania

CARAȘ-SEVERIN – Printre ele se regăsesc și proiecte de câteva miliarde de euro, cu impact pentru calea ferată din Caraș-Severin!

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, anunța zilele trecute că Planul investițional pentru infrastructură pentru perioada 2020-2030 urmează să fie deblocat cât mai rapid, așa că a și fost pus în dezbatere publică pe site-ul ministerului. „Așa cum știți, acel plan investițional este la Bruxelles. O să merg să vorbesc cu doamna Adina Vălean, comisarul european pentru Transport, astfel încât să primim rapid acea aprobare și să putem să dăm Hotărârea de Guvern astfel încât lucrurile să intre în normal”, spunea recent Grindeanu.

Așa cum precizam, printre investițiile care se doresc a fi realizate în următorii 10 ani se regăsesc și proiecte care vizează transportul feroviar din Caraș-Severin. Spre exemplu, printre proiectele privind rețeaua primară, se numără tronsonul Drobeta Turnu Severin-Caransebeș (modernizare plus dublare parțial pe cei 234 de km, valoare estimată de 2,5 miliarde de euro) și Caransebeș-Timișoara-Arad (modernizare plus dublare pe 155 de km, valoare estimată de 1,7 miliarde de euro).

La capitolul proiecte feroviare incluse în Planul Național de Redresare și Reziliență, este prinsă linia ferată Reșița-Voiteni pentru trenul cu hidrogen, proiectul coordonat de Primăria Reșița, în parteneriat cu Primăria Timișoara și Consiliile Județene Caraș-Severin și Timiș. Pentru cei 65 de km, valoarea estimată este de 63 de milioane de euro, în PNRR fiind cuprinsă și achiziționarea a 12 trenuri cu hidrogen în valoare totală de 178 de milioane de euro. Tot în PNRR se regăsește și linia Reșița Sud-Caransebeș, cu centralizare electrificare, costul estimat al investiției fiind de 8,8 milioane de euro. Pe hârtie, toate bune și frumoase. Rămâne să vedem câte din aceste proiecte se vor și realiza…

JCS-N.C.