Caraş-Severin, Romania

CARAŞ-SEVERIN – Ministerul Educației a centralizat recent rezultatele obținute de elevii claselor a VIII-a care au participat la simularea probelor scrise din cadrul Evaluării Naționale din acest an școlar!

Datele furnizate de Inspectoratul Şcolar Judeţean arată că la Matematică au fost obţinute 1198 note sub 5 (procent 70,39%) şi 504 note mai mari sau egale cu 5 (procent 29,61%). Adică peste 70% din elevii cărășeni care au fost la simulare nu au luat notă de trecere. Potrivit unui reputat profesor reșițean de matematică, Ovidiu Bădescu, unul dintre motivele pentru aceste note ar fi acela că Subiectele de la simularea din acest an au fost mult peste simulările sau subiectele din anii trecuți. E clar că așa diferențiază pe cei care gândesc de cei care fac matematică în mod mecanic DAR pentru mulți, a fost o trecere bruscă. Însă dacă tot a fost așa, haideți să ne pregătim în acest mod de acum înainte.

La proba de Limba şi literatura română, elevii cărășeni de a VIII-A au stat ceva mai bine. În judeţ s-au înregistrat 551 note sub 5 (procent 32,07%) şi 1167 note mai mari sau egale cu 5 (procent 67,93%).

La polul opus, la Limba şi literatura română, cea mai mare notă, 9,85, a fost obţinută de o elevă de la Colegiul Național „Traian Lalescu“ Reșița, în timp ce la Matematică, cea mai mare notă, de 9,75, îi aparţine unei eleve de la Școala Gimnazială Nr. 3 din Oțelu Roșu. O notă bună, 9, a fost obţinută la proba de Limba şi literatura maternă de două eleve de la Liceul Teoretic Bilingv Carașova.   

Tot profesorul Ovidiu Bădescu trage concluziile: Decât această bruscă simulare, oare nu ar fi mai util ca evaluarea să fie standardizată începând cu clasa a V-a, măcar la materiile de examen? Și atunci s-ar putea elimina stresul evaluării naționale, s-ar elimina presiunea părinților pe profesori referitor la notare, iar media de admitere ar fi constituită din mediile acelor evaluări. Nimeni nu e perfect, însă e perfectibil, așa că haideți ca fiecare dintre noi să ne uităm și să vedem ce am putea face mai bine, în loc să acuzăm pe celălalt. Să nu uităm că atât părinții, cât și profesorul, vor binele elevului.“ 
JCS-Nicoleta Moraru