Caraş-Severin, Romania

CARANSEBEŞ – Sau cel puţin asta le-a spus primarul Marcel Vela celor de la Hidroconstrucţia vizavi de refacerea străzilor sparte de lucrările la apă şi canalizare

După ce asfaltul de pe străzile Caransebeșului a fost înlocuit de gropi, praf și piatră, municipalitatea nu mai este dispusă să tolereze stilul de lucru al constructorului care introduce rețelele de apă și canalizare. Primarul Marcel Vela a declarat că se va trece la amendarea firmei Hidroconstrucţia dacă aceasta nu începe să refacă străzile la stadiul inițial

Potrivit edilului, administrația locală a dat dovadă până acum de înțelegere, ținând cont de faptul că timpul a fost nefavorabil pentru asfaltare, însă Hidroconstrucţia trebuie să respecte atât cetățenii, cât și termenele angajate în permisele de spargere și în contractele de lucrări. Vela a dat exemplul străzii Calea Severinului.

„Modernizarea străzii Calea Severinului înregistrează defecte de calitate din cauza traversărilor făcute de către constructorul de la canalizare. Am înregistrat foarte multe plângeri, pe bună dreptate, pentru acele denivelări transversale ce produc disconfort autoturismelor care circulă pe Calea Severinului. Dacă nu se respectă termenele impuse în permisele de spargere pentru refacerea străzilor, mai ales că Hidroconstrucţia nu a respectat nici alte calendare de intervenție, vom fi nevoiți să luăm măsuri. Nu ne dorim acest lucru, constructorul e din Caransebeș, îl respectăm ca și companie, dar, din păcate, dacă nu respectă ceea ce s-a angajat că va face, vom fi nevoiți să aplicăm amenzi care nu vor fi mici”, a precizat Vela.

Edilul-șef a adăugat că cei de la Hidroconstrucţia trebuie să înțeleagă că nu pot transforma Caransebeșul într-un șantier dintr-o pădure. „Nu dorim ca dintr-un municipiu modern, civilizat, curat, să ne transformăm într-un șantier în care constructorul să se poarte ca pe un șantier din pădure sau de pe câmp. Totuși, Hidroconstrucţia lucrează într-un oraș aglomerat, cu trafic pietonal și auto, ceea ce impune niște reguli de respect față de cetățeni”, a concluzionat Marcel Vela.

Potrivit unui grafic al Hidroconstrucţia, semnat de managerul de proiect Eugen Andriuc și de șeful de șantier Gabriel Popescu, mai multe străzi pe care s-a introdus canalizarea ar fi trebuit readuse deja la stadiul inițial, adică asfaltate, până la 30 aprilie, ceea ce, din păcate pentru cei care se văd nevoiți să circule pe ele, nu s-a întâmplat. Este vorba de Nicolae Bălcescu, Tribunalului, Piața General Dragalina sau Cazărmii.

Altele, cum ar fi Horea, Calea Orșovei, Libertății, Carbonifera Veche, Zlagnei, Parângului sau Nedeea, au ca termen de readucere la stadiul inițial data de 15 mai, în timp ce Nicolae Titulescu ar trebui asfaltată până la 30 mai, iar Spitalului până la 30 iunie.

Totuşi, în urma discuţiilor avute marţi de primarul Marcel Vela cu cei din conducerea Hidroconstrucția s-a convenit ca până la 1 iunie să fie readus terenul la starea iniţială dinaintea începerii lucrărilor. Constructorii susţin că întârzierile sunt datorate timpului nefavorabil de până acum (ploi şi temperaturi scăzute) cât şi lipsei ofertei de mixtură asfaltică în zona județului nostru.