CARANSEBEȘ – În prezența premierului Marcel Ciolacu și a ministrului Transporturilor și Infrastructurii, Sorin Grindeanu, la Caransebeș s-a semnat vineri contractul pentru lotul 1 Caransebeș-Lugoj, în valoare de 1,34 miliarde de lei fără TVA, finanțare PNRR. Este ultimul din cele patru contracte pentru modernizarea liniei de cale ferată Caransebeș-Timișoara-Arad, contractul de vineri fiind semnat de Ion Simu-Alexandru, directorul general CFR, și de Gabriel Stanciu, din partea Asocierii Railworks (Alstom Transport și Arcada Company)!
Premierul Ciolacu a îndemnat la o „atenție deosebită și la modernizarea căilor ferate”, iar ministrul Grindeanu a avut și alte vești bune în afară de modernizarea pentru Caransebeș-Lugoj: „Vreau să-i felicit pe cei de la CFR și vreau să vă spun că în ianuarie-februarie 2024 va fi lansată și continuarea spre Craiova a celor șase loturi de cale ferată, astfel încât traseul să fie complet modernizat, de la București până la Curtici, la ieșire, și să se poată circula cu aproximativ 160 de km la oră!”
Railworks are la dispoziție 42 de luni pentru proiectare și execuție, din care 6 luni pentru elaborarea proiectului tehnic și 36 de luni pentru execuția lucrărilor. Pe scurt, lucrările înseamnă modernizarea infrastructurii şi suprastructurii feroviare pentru viteza maximă de 160 km/h, dublarea liniei CF, clădire de mentenanță și pasarelă edilitară în stația CF Caransebeș plus modernizarea acesteia, construirea unui pasaj superior la intrarea în Lugoj (DJ 584) sau montarea de sisteme automate de semnalizare la 12 treceri la nivel cu calea ferată.
Pe de altă parte, nu trebuie uitat că s-a ajuns la semnarea contractului după foarte multe respingeri de către CFR a ofertei Railworks, deși Comisia Națională de Soluționare a Contestațiilor și apoi instanțele au dat dreptate de fiecare dată asocierii celor doi constructori.
JCS-R.M.