Caraş-Severin, Romania

CARAȘ-SEVERIN – Este vizat lotul 6, Poarta-Caransebeș, documentația nefiind pe placul unui grup de firme spaniole. Potrivit constructorilor spanioli, mai multe planșe necesare lucrărilor la tunelurile vechi Feneș și Tâmpa și la două tuneluri noi, numite Poarta II și Poarta III, sunt doar într-un format care nu le este de folos celor care participă la licitație (PDF, nu AutoCAD cum ar trebui)!

În aceste condiții, a fost depusă deja la Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor o reclamație privind calitatea slabă a documentației CFR SA pentru lotul 6 din Craiova – Caransebeș, spaniolii cerând suspendarea procedurii la care ofertele trebuie depuse până pe 25 septembrie.

Mai mult, zilele trecute, Asociația Industriei Feroviare din România a avertizat că există riscul blocării proiectului de modernizare a căii ferate Craiova – Caransebeș, din cauză că banii prevăzuți pentru modernizarea celor șase sectoare de cale ferată sunt mult mai puțini decât necesarul pentru un astfel de proiect.

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, anunța în luna martie a acestui an că a început licitația pentru cel mai mare contract de infrastructură feroviară finanțat prin Programul de Transport, reabilitarea liniei de cale ferată Craiova – Drobeta Turnu Severin – Caransebeș, în lungime de 226 kilometri, proiect împărțit în 6 loturi, în valoare de peste 10 miliarde de lei fără TVA. Pentru lotul Poarta-Caransebeș, contestat acum de spanioli, valoarea lucrărilor este de aproape 1,45 miliarde de lei.

ACTUALIZARE 26 septembrie. CNSC s-a mișcat foarte rapid și a respins contestația spaniolilor!

JCS-R.M.