Caraş-Severin, Romania

VEST – Reprezentanții asocierii de firme care va executa tronsonul lipsă din Lotul 2 al autostrăzii A1 Lugoj-Deva au început amenajarea accesului în șantierul din zona în care vor fi construite tunelurile, informa chiar de Mărțișor, Direcția Regională de Drumuri și Poduri Timișoara!

E vorba despre așa-zisele „tuneluri pentru urși“ ale CNAIR, nu despre cele daco-getice, care, potrivit lui Gheorghe Funar, ar porni către țară și lume dintr-un oraș subteran, „aflat sub fostul centru spiritual al lumii antice, Sarmizegetusa Regia, prima capitală a Planetei Pământ, de lângă Hațeg“.

Lucrarea în valoare de circa 1,8 mld. lei fără TVA va fi executată de asocierea Spedition UMB – Tehnostrade – SA & PE Construct SRL – Euro-Asfalt, dintre care primele trei îi aparțin lui Dorinel Umbrărescu, iar a patra este o firmă din Bosnia.

Dacă intenția „Regelui asfaltului“ de a reporni combinatul de la Oțelu Roșu este cât se poate de serioasă, dovadă stând preluarea creanțelor de circa 12 milioane de euro ale societății, asocierea tunelelor de pe A1 cu ipoteticele daco-getice din zonă este, evident, o glumă. Una care circulă deja prin Oțelu Roșu și în care se spune că, apucându-se de săpat tunele pentru urși, oamenii lui Umbrărescu ar fi dat de cele ale lui Decebal. Mergând ei spre sud și, la un moment dat, cotind-o spre vest, au ieșit chiar în curtea combinatului de la Oțelu Roșu. Descoperirea, care ar confirma o temă favorită a dacopaților, nu ar avea doar o mare însemnătate istorică și arheologică, ci și una practică. În primul rând pentru că, odată repornită activitatea combinatului, produsele obținute aici ar putea fi transportate prin tuneluri oriunde pe glob. Iar în al doilea, securizată fiind această ieșire subterană, cu siguranță nu vor mai dispărea inexplicabil, în viitor, diverse mijloace fixe mari și mici din inventar, pentru a apărea apoi, ca teleportate, pe la diverse firme de colectare a fierului vechi.

JCS-Walter Fleck