Caraş-Severin, Romania

CARAȘ-SEVERIN – Spune inginerul Ștefan Markovszky, explicând că drumul nu se poate reabilita, nici moderniza din cauză că încă nu au fost găsiți 3-4 proprietari pentru exproprierea terenurilor necesare…

Subiectul stării în care se află cei 9 kilometri de drum de la Prislop la Semenic a fost ridicat de gl.bg.(r) Vasile Cocoşilă, în cadrul unei ședințe la nivel județean, derulat sub cupola Palatului Prefectural: „În legătură cu drumul care duce către Semenic, am înțeles că Reșița-Slatina Timiș se va îmbunătăți, dar e porțiunea de drum către Semenic pe care de ani de zile nu s-a făcut absolut nimic. Dacă e prevăzut să se facă și acolo ceva.“

Din partea Direcției de Drumuri Județene, consilierul superior Ștefan Markovszky i-a răspuns: „Intențiile noastre sunt de foarte mult timp de a moderniza sau de a reabilita drumul ăsta, în funcție de un proiect tehnic. Acolo am avut, juridic, câteva probleme de stabilire a proprietății terenului, pentru a putea face exproprierea. Nu am găsit, până acum, 3 sau 4 proprietari. Sunt plecați în străinătate? Nu știm unde sunt! Ne împiedică și problemele astea. Sunt și alte câteva probleme de natură tehnică, pentru că drumul ar necesita o expertiză geotehnică. Ca și cel de la Brebu Nou la Slatina Timiș. Acolo solul pe care e amplasat drumul, corpul drumului, are tot felul de declivități și nu sunt normale. Trebuie să știm foarte bine pe ce punem drumul ăla. Cel puțin în zona Slatina Timiș-Brebu sunt câteva zone unde alunecarea, din cauza infiltrațiilor de apă, a solului, a amestecului de soluri care e acolo, trebuie găsită o soluție tehnică foarte bună ca să stabilizezi mai întâi terenul. Și după aia vom face și drumul.“

Generalul Cocoșilă a tras concluzia că pe drumul spre stațiunea montană nu s-a mai făcut nimic ori pentru că nu s-au găsit cei 3-4 proprietari, ori pentru că există alt interes: „A fost alt interes ca Semenicul să rămână în paragină? Că, altfel, niște gropi se puteau astupa.“

„S-au astupat, l-a lămurit Markovszky. Dar pe drumul ăla nu mai merge să facem cârpeala cârpelii cârpite și să recârpim. Are nevoie de o modernizare cap-coadă. Până sus la releu, 9 kilometri, trebuie reabilitat și modernizat.“

JCS-A.M.

FOTO: Arhivă