Caraş-Severin, Romania

CARAȘ-SEVERIN – Licitația deschisă prin care Compania Națională de Căi Ferată oferă preluarea acestora este găzduită de Bursa Română de Mărfuri!

Dacă din cele 74 de secții neinteroperabile scoase la licitație de către CFR, doar 4 se află pe teritoriul județului, trebuie precizat că dintre acestea doar pe una singură se mai circulă, cel puțin sub aspectul transportului public de călători. Este vorba, desigur, despre secția Oravița-Anina (foto), care operează linia de cale ferată omonimă, cunoscută mai ales drept Semmeringul Bănățean. Construită între anii 1847 și 1863, pe o lungime de 33,4 km, clasificată în lista monumentelor istorice din România (CS-II-a-A-10949.02), calea ferată deservită de 63 de persoane poate fi închiriată pentru următorii patru ani, în vederea exploatării, în schimbul unei chirii anuale pornind de la 24.161 lei fără TVA. În prezent, ea este operată de CFR Călători prin perechea de trenuri R9694 și R9695, menținerea ei în circulație fiind de multe ori pusă sub semnul întrebării, având în vedere nerentabilitatea economică cauzată de traficul de călători redus, exclusiv turistic.

Celelalte secții oferite spre închiriere, cu prețuri anuale minime fără TVA, sunt următoarele: Caransebeș-Bouțari (37,4 km, personal – 8, 87.168 lei); Berzovia-Oravița (58,9 km, personal – 16, 11.812 lei) și Oravița-Iam (26,8 km, personal – 7, 11.933 lei). Alte secții de pe raza Regionalei CF Timișoara, având (nu doar) nume cu rezonanță istorică, scoase de asemenea la licitație, sunt următoarele: Buziaș-Gătaia, Gătaia-Jamu Mare, Jebel-Giera, Jebel-Liebling, Jimbolia-Lovrin și Subcetate-Hațeg. Data limită de depunere a ofertelor și a documentelor însoțitoare necesare calificării pentru licitația propriu-zisă este 22 noiembrie 2024.

JCS-Walter Fleck

FOTO: Banatul Montan