CARAȘ-SEVERIN – O asociere condusă de turci e cea care a câștigat, la capătul unei istorii zbuciumate, licitația pentru proiectarea și execuția lucrărilor!
Compania Naţională de Căi Ferate a anunțat, zilele trecute, că de proiectarea și execuția lucrărilor de „Reabilitare a liniei feroviare Craiova – Drobeta Turnu Severin – Caransebeș, parte a Coridorului Orient/Est-Mediteranean“ Lot 6: Cap X PO Nou Poarta – Caransebeș Km 436+887 – Km 474+046,53 (37,160 km) se va ocupa Asocierea formată din IC Içtaș Inșaat Sanayi VE Ticaret AŞ (lider) și Rotary Construcții Mentenanță SA (asociat). Angajații acestora nu se vor precipita, totuși, să se apuce neîntârziat de treabă (că doar n-au năvălit turcii), întrucât contractul de achiziție publică va fi încheiat de ambele părți de abia la finalul perioadei legale de contestații.
Aplicând criteriul „cel mai mai bun raport calitate-preț“, CFR a considerat oferta acestei Asocieri, de 2.114.352.203,74 lei fără TVA, ca fiind superioară celorlalte oferte depuse. Timp, pentru elaborarea proiectului tehnic și execuția lucrărilor, vor avea la dispoziție 72 de luni, din care 12 luni proiectare și 60 de luni execuție.
Dintre toate cerințele amintim doar că, ulterior reabilitării, linia va trebui să permită o lungime maximă a trenurilor de 740 m în toate stațiile (care vor avea peroane înalte, lungi de 400 m), să suporte o sarcină de minim 22,5 tone/osie și să asigure o viteză de circulație de maxim 120 km/h.
Dacă tunelurile Feneș și Tâmpa urmează a fi reabilitate (acesta din urmă lărgit pentru a asigura gabaritul standard), două noi tuneluri cu cale dublă urmează în schimb a fi construite: Poarta 2 (550 m) și Poarta 3 (305 m).
În ceea ce privește istoria zbuciumată a liniei în integralitatea ei, amintim doar că licitațiile din 2023 au fost anulate urmare a dezinteresului constructorilor, care poate fi echivalat cu un boicot. Reluate în 2024, doar în cazul loturilor 4 Drobeta Turnu Severin – Băile Herculane și 5 Băile Herculane – Poarta, licitațiile decurg cât de cât normal, în timp ce în cazul loturilor 1 Craiova – Filiași și 2 Filiași – Igiroasa au fost înregistrate contestații, iar licitația pentru Lotul 3 Igiroasa – Drobeta Turnu Severin a fost anulată în ianuarie, după desemnarea câștigătorului! Strict legat de Lotul 6, a cărui actuală licitație a fost lansată în mai 2024, amintim doar că ofertele au fost deschise de abia în octombrie, după o serie de solicitări de clarificări, de contestări și de amânări.
JCS-Walter Fleck
1 Comentariu
Pe scurt:
– 13542 euro ( cu TVA inclus) costa reabilitarea unui METRU de cale ferata.
In rest, sa fim sanatosi inca 6 ani , ca sa ne bucuram de rezultat!