Luptă mare pentru modernizarea căii ferate Caransebeș-Timișoara Est - Caon.ro

Caraş-Severin, Romania

CARAȘ-SEVERIN – Nu mai puțin de șapte oferte a primit CFR SA la licitația pentru modernizarea tronsonului Caransebeș-Timișoara Est. Compania de căi ferate pune la bătaie 640 milioane de euro pentru proiectarea și execuția lucrărilor!

Achiziția a fost împărțită în două loturi, după cum urmează: Modernizarea liniei feroviare Caransebeș – Timișoara – Arad, Lot 1 Caransebeș – Lugoj- valoare estimată fără TVA: 1.437.751.581,09 lei; Modernizarea liniei feroviare Caransebeș – Timișoara – Arad, Lot 2 Lugoj – Timișoara Est-valoare estimată fără TVA: 1.742.269.674,36 lei.

Cele 7 companii sau asocieri de companii care vor să prindă contractul de aproape 3,2 miliarde de lei, adică în jur de 640 de milioane de euro, sunt:

FCC CONSTRUCCION S.A, loturile 1 și 2

Asocierea Impresa Pizzarotti& C SpA Italia S.p.A. (Leader), RETTER Projectmanagement, PIZZAROTTI, lotul 1

Asocierea ARCADA COMPANY (Leader), EURO CONSTRUCT TRADING 98, S.C. Alstom Transport S.A., lotul 2

Asocierea S.C. Alstom Transport S.A. (Leader), EURO CONSTRUCT TRADING 98, ARCADA COMPANY, lotul 1

Asocierea MAPA INSAAT VE TICARET ANONIM SIRKETI (Leader), Yapı Merkezi İnşaat ve Sanayi A.Ş., OZALTIN INSAAT TICARET VE SANAYI A.S., loturile 1 și 2

Asocierea PORR CONSTRUCT (Leader), Gülermak Ağır Sanayi İnşaat ve Taahhüt A.Ş., loturile 1 și 2

Asocierea WEBUILD SPA – MILANO (Leader), SALCEF SPA, loturile 1 și 2.

Proiectul de modernizare a tronsonului feroviar Caransebeș-Timișoara Est include îmbunătățirea geometriei traseului și sporirea capacității portante a căii pentru a permite circulația trenurilor cu viteza de până la 160 km/h; modernizarea staţiilor şi haltelor de mişcare de pe această linie; modernizarea clădirilor staţiilor de călători, incluzând construcţiile pasarelelor şi ridicarea nivelului peroanelor, în conformitate cu standardele europene în vigoare; dublarea liniei pe toată lungimea; înlocuirea de poduri, podeţe, repararea sistemului de drenaj; construcţia drumurilor de întreţinere de-a lungul căii ferate (unde nu sunt disponibile drumuri publice); construcţia a două clădiri de mentenanţă în staţiile Caransebeş şi Timişoara Nord; montare de panouri fonoabsorbante şi/sau soluţii alternative de reducere a nivelului de zgomot, pe segmentele de cale ferată ce străbat localități; instalaţii de centralizare electronică noi, în staţii şi introducerea sistemului de siguranţă ERTMS (ETCS nivel 2 + GSM-R); modernizarea echipamentului de telecomunicaţii; instalarea unui sistem de control SCADA.

JCS-N.C.