Caraş-Severin, Romania

CARANSEBEȘ – Halta Tibiscum, așa cum mai este cunoscută halta CFR de la Jupa, ar putea deveni istorie, odată cu modernizarea tronsonului feroviar Caransebeș-Timișoara-Arad.

Chiar dacă nimic nu este încă oficial, firma care a elaborat studiul de fezabilitate pentru această investiție caută în aceste zile răspunsurile la întrebări cu privire la rolul pe care îl deține ca terminal de transport feroviar halta de călători Tibiscum, care, într-adevăr, nu mai este atât de folosită de locuitorii cartierului caransebeșean. Mai exact, este vorba de câți elevi din Jupa fac zilnic naveta la Caransebeș, dacă există mijloace de transport în comun pe rețeaua rutieră care să asigure legături la ore programate între Jupa și Caransebeș, care sunt categoriile (angajați care fac naveta, elevi, călători ocazionali) care utilizează halta de călători Tibiscum, dacă halta este utilizată de locuitorii din Jupa, câți locuitori sunt oficial în Jupa sau care este numărul de angajați din totalul locuitorilor acestui cartier al Caransebeșului.

Oficial, răspunsurile ar ajuta la definitivarea soluțiilor tehnice cuprinse în studiul de fezabilitate. Conform acestui document, la halta de la Jupa s-ar efectua mai multe lucrări: reconstrucția peronului, copertine, alee pietonală adiacentă peronului liniei 1, pasarelă feroviară deschisă, toate noi, precum și amenajări de spații verzi. Asta, în cazul în care Compania Națională de Căi Ferate „CFR SA” va considera că numărul celor care utilizează halta Tibiscum este unul destul de mare pentru a nu o desființa sau pentru a merita măcar să se realizeze aceste investiții.

Pe de altă parte, potrivit aceluiași studiu de fezabilitate, de lucrări importante și consistente ar urma să beneficieze și stațiile CFR din Caransebeș, Zăgujeni, Căvăran, precum și halta de la Sacu. Specialiștii CFR SA estimează că odată cu modernizarea tronsonului feroviar Caransebeș-Timișoara-Arad, viteza de circulație a trenurilor ar crește de la 100-120 de km/oră în prezent, la 160 de km/oră.