Caraş-Severin, Romania

REȘIȚA – La fel ca mulţi reşiţeni, deputatul cărăşean Valeria Schelean-Şomfelean întreabă de ce trenurile de Timişoara nu mai vin până în Gara de Sud…

Reşiţa se poate bucura astăzi de o gară de poveste, cea din Sud, monument istoric proaspăt reabilitat şi modernizat. Obiectivul a intrat în graţia ministerului de resort abia după ce au fost primiţi bani pentru o asemenea destinaţie, dar n-au prea mai fost gări de o asemenea valoare de reabilitat. Numai că, după lumina inaugurărilor, Gara Reşiţa Sud a rămas tot în istorie, pentru că trenurile de călători, mai ales cele dorite de cetăţeni, nu ajung şi acolo, oprindu-se cel mult în Nord.

Deputatul cărăşean Valeria Schelean-Şomfelean a ridicat problema într-o scrisoare deschisă adresată ministrului Transporturilor, Felix Stroe, subliniind importanţa rutei Reşiţa Sud-Timişoara, ca urmare a mai multor solicitări şi plângeri venite din partea cetăţenilor. Oamenii au reclamat de faptul că gara – deşi arată frumos, a fost modernizată, computerizată şi dispune de echipamente şi instalaţii de ultimă generaţie, şi este şi luminată cu generozitate –, care ar deservi locuitorii din aproximativ 80% din suprafaţa oraşului, nu foloseşte la nimic. Asta pentru că trenurile Regiotrans care circulă dinspre şi Timişoara se opresc în Gara de Nord, fără a atinge Sudul.

„La Reşiţa Sud, ajunge şi pleacă la ore nepotrivite doar un singur tren în relaţia Timişoara şi acesta tip săgeată, care are un traseu mai lung, ocolitor prin Caransebeş şi Lugoj, mai mult decât dublu de scump la preţ faţă de trenurile Regiotrans. Nu ne convine soluţia de a folosi staţia Reşiţa Nord pentru că este mult mai departe, accesul este mai obositor, cu pierdere de timp şi bani, pentru că mai trebuie să folosim şi transportul local care circulă destul de rar sau să apelăm la taxi“, se arată într-un fragment din doleanţele cetăţenilor, în scrisoarea deschisă.

Deputatul cărăşean l-a rugat pe ministrul Transporturilor să răspundă la întrebări legate de motivul pentru care trenurile se opresc în Nord, fără a atinge Sudul, de soluţiile pe care le are pentru a pune în valoare investiţia făcută în Gara de Sud, de reluarea rutei Timişoara-Reşiţa Sud, în speranţa că în sfârşit trenul va veni şi-n gara noastră mică…