Caraş-Severin, Romania

CARAŞ-SEVERIN – Când o succesiune de întâmplări de tip domino se dovedește a fi, în realitate, un efect de bumerang. O locomotivă defectă a CFR Călători a provocat miercuri seara un adevărat efect de domino în circulația trenurilor din vestul țării, informează site-ul clubferoviar.ro!

Povestea începe la Teregova, unde locomotiva care tracta trenul IR 1691 București Nord – Timișoara Nord s-a defectat, drept care s-a luat operativ decizia ca în ajutor să fie chemată locomotiva care tracta trenul R 9577 Caransebeș – Timișoara Nord. „Cum și aceasta rămăsese fără tracțiune, s-a luat locomotiva de la trenul R 9171, care trebuia să plece din Caransebeș la ora 20:32 și să ajungă la Reșița Sud la ora 21:42. Între timp, s-a făcut rost de o altă locomotivă, EA 670, care era la ajutor în zonă, pentru a tracta trenul R 9171, numai că acest lucru a cauzat o întârziere la plecare de 79 de minute și a ajuns la Reșița Sud cu o întârziere de 80 de minute față de ora din livret.“, precizează site-ul, adăugând că pasagerii care aveau legături la trenurile IR nu au fost afectați, urmare a faptului că personalul stațiilor a comunicat eficient, „ținând“ trenurile pentru preluarea călătorilor.

Întâmplarea a scos însă la iveală rezultatele unei serii de decizii de eficientizare a activității care lovesc, acum, asemeni unui bumerang, dovedindu-se evident greșite. Astfel, pe considerentul că nu există trafic care să justifice menținerea Reviziei de Vagoane Reșița, aceasta a fost desființată în urmă cu peste un deceniu. Apoi, deoarece CFR Călători nu a plătit firmă de pază, garnitura nu poate rămâne în stația Reșița Sud, cum dealtfel nici mecanicul de locomotivă și șeful de tren nu pot înnopta la Reșița, pentru că nu au asigurată cazarea. În fine, tot de peste 10 ani a fost desființată și grupa de vagoane directe București Nord – Reșița Sud și retur. În consecință, pentru a ajunge de la Reșița la București și înapoi, obligatoriu trebuie să schimbi trenul la Caransebeș. De vagonul de dormit direct pe această relație nici nu se mai cade să mai amintim, ultimul care a intervenit chiar de la tribuna Parlamentului, reușind să-l mențină în circulație, fiind fostul senator Haralambie Cotarcea. Dar asta undeva înainte de 2000, în mileniul trecut.

JCS-Walter Fleck

3 Comentarii

  1. in schimb “nashi” de la R9172 (resita-caransebes) devin “nashii” lui IRN79 timisoara-bucuresti

  2. Iar gara Reșița Sud și platforma înconjurătoare, plus caile de acces arata ca un decor din filmele cu dom’Semaca…Rușine CFR, rușine Primăria Reșița!

  3. Rectific comentariul anterior, este vorba de Gara Reșița Nord!

Adaugă comentariu