CARAȘ-SEVERIN – Opoziția a decis să mențină ștreangul în jurul bacului, chipurile pentru salvarea acestuia. Dunca le-a urat „succes în gestionarea activității, până li se termină banii“!
O nouă ședință extraordinară a Consiliului Județean a curs în aceeași dorință, de a nu lăsa firma care va administra bacul să facă și altceva, din care să scoată bani pentru a acoperi găurile. Și dacă opoziția a inițiat schimbarea, opoziția n-a avut încotro și a trebuit să-și asume „gestionarea mortului“, pe care mai au vreme să-l arate profitabil – deși acesta funcționează doar subvenționat – și să cucerească alegătorii cărășeni. Cine se va ocupa de bac? Toni Novăcescu, fost consilier județean, în calitate de administrator, și actualii consilieri județeni Ioan Crina, Mihai Bona și Bogdan Miloș, ca reprezentanți ai Consiliului Județean în AGA.
„Ședința a fost civilizată, a conchis Romeo Dunca, președintele CJ Caraș-Severin. A fost a șasea (legată de bac – n.r.), în final a trecut, așa cum își doresc cei din opoziție, ajunși la putere. Eu mă bucur, va fi ca la Intercom Deșeuri, o să se ocupe altcineva, le doresc succes și sper să facă economii, să putem funcționa cu acești bani cât mai mult. (…) Din punctul meu de vedere, este o pierdere pentru județ, pentru eficiența cheltuirii banului public. Este o soluție care rezolvă problema bacului. Acum să-i vedem cât de pricepuți și cât de repede vor gestiona această activitate. Și le dorim succes să gestioneze această activitate până li se termină banii!“ Asta pentru că județul pregătise 1,5 milioane de lei pentru capitalizarea societății, reprezentanții opoziției reducând suma la 500.000, bani necesari, în mare, pentru primele salarii și pornirea activității.
Șeful județului a explicat că noul Caraș Serv, în varianta propusă și asumată de opoziția ajunsă la putere, va cheltui pentru bac mai mult decât se cheltuie în prezent: „Acum efectiv sunt 2-3 luni în care bacul mai are rost că circule, după ce vin decembrie, ianuarie, februarie, practic mai puțin. Noi anul trecut l-am ținut foarte puțin la iernat. Caraș Serv va putea face doar gestionarea acestui bac. În loc de 5 oameni care au gestionat bacul sub AquaCaraș, vor fi alții în plus: directorul, contabil și ce-o mai fi. S-au mai adăugat niște posturi în plus, niște cheltuieli în plus. Asta este! Sunt niște cheltuieli suplimentare, pentru că sub AquaCaraș, contabilitatea, directorii aveau și altceva de lucru. Acum, în situația asta de austeritate bugetară, noi mai venim cu 2-3 posturi în plus. Deci asta s-a rezolvat. Sigur, dacă ar fi fost așa cum am fi dorit eu această societate Caraș Serv, practic aceste 3 persoane suplimentare ar fi gestionat și alte activități. Dar asta este, gândirea mea nu se potrivește cu cea a dlui Crina. Va fi o activitate subvenționată, vor fi costuri, vor fi 3 salarii în plus față de ceea ce ar fi fost, pentru un singur domeniu de activitate. Altfel, ar fi fost 3 salarii în plus față de angajații necesari la bac, care ar fi gestionat și alte activități, cu salariații necesari.“
Pe lângă înființarea firmei în forma dorită de opoziție, Crina a avut ideea înființării unui ADI, împreună cu Primăria Moldova Nouă, care să gestioneze bacul. „Este o idee proastă pentru că e tot costisitoare, crede Dunca. Adică înființăm încă un ADI care va avea aceleași persoane în conducere, care vor gestiona același bac. În loc să avem o societate comercială cu un număr de angajați care să gestioneze bacul, parte din toaletări, parte din deszăpeziri și alte lucrări ce s-ar mai ivi. Deci oricum o iei, sunt niște salariați în plus. Dar sunt niște locuri unde sigur pot să ajungă niște oameni care pot să-și câștige un salariu. Bacul are șanse să funcționeze la niște costuri mai mari pentru județ decât dacă am fi mers pe varianta în care această societate făcea și alte activități. Asta este convingerea mea, nu este eșuat bacul. Sper ca administratorul și persoanele alese în AGA să se miște repede și să stăm puțin cu bacul tras pe dreapta, pentru că există o perioadă. Dacă această societate ar fi fost votată acum o lună, am fi avut timp să facem acest transfer fără ca bacul să se oprească. Din păcate noi acum, în 15 august, trebuie să-l oprim și durează să autorizăm firma respectivă pentru transportul naval. Sperăm ca de la 1 septembrie să poată să funcționeze sub noua umbrelă!“
JCS-A.M.