Caraş-Severin, Romania

REŞIŢA – Peroane moderne, afişaj electronic, aer condiţionat şi trenuri tip săgeata albastră, gata decorate cu graffiti, în contrast şi totuşi în armonie cu o clădire monument: Gara Reşiţa Sud. Obiectivul a fost inaugurat joi, 26 iunie, însă pentru a lua trenul, reşiţenii tot până la Gara de Nord vor merge.

Nu de alta dar din Sud nu vor putea lua nici bilete, nici tren. Mai e ceva de lucru la partea electrică, aceasta urmând să fie gata peste vreo două luni, adică la sfârşitul lui august, când expiră şi prelungirea prelungirii autorizaţiei de construire. Oficialităţile operatorului feroviar şi cele locale au luat cuvântul în acordurile fanfarei de la Caransebeş.

Nu e întâmplător că municipalitatea a ţinut ca inaugurarea să se producă, oficial, în 2014, la un secol de la data primei atestări a edificiului (anul 1914 figurând pe o vedere cu gara), deşi în catastifele CFR gara apare în 1932 (la fel ca şi pe lista monumentelor). Însă istoricii sunt de părere că Reşiţa Sud este mult mai veche, datând din anii 1880 sau 1894, fiind a treia după Oraviţa (1854) şi Anina (1863).

gara2

Chiar dacă reşiţenii care sperau să ia trenul spre Halta Triaj sau spre Gara de Nord au rămas uşor dezamăgiţi că edificiul nu este, deocamdată 100% funcţional, Gara de Sud este una dintre investiţiile veritabile. Va fi utilă peste două luni şi, sperăm, practică atât pentru reşiţeni, cât şi pentru operatorii de transport.

Antoniu Mocanu