Caraş-Severin, Romania

ADVERTORIAL. Compania din Cupertino este numărul 1 în ceea ce privește plasarea de produse în producțiile cinematografice pentru cinema, dar și pentru serviciile de streaming.

Apple este brandul care apare cel mai des în seriale și filme. Compania condusă de Tim Cook are un mare prestigiu care îi face pe producători să aleagă producătorul iPhone în fața altor companii de tehnologie și din alte domenii, potrivit datelor de la Product Placement Blog.

Cel mai des prezentat produs Apple în seriale și filme este adesea laptopul MacBook, cu 867 de apariții raportate în baza de date Product Placement.

Apple este cel mai urmărit brand în streaming și televiziune

În industria cinematografică, Apple este marca cea mai des văzută în scenele de film, apărând de 1.884 de ori cu toate dispozitivele sale: telefoane iPhone, laptopuri Apple etc. Pe locul al doilea se află Coca-Cola, contabilizând până la 1.026 de activări. Pe locul al treilea se află Nike, cu 912 apariții.

“Apple este de departe cel mai mare jucător în ceea ce privește plasarea de produse în filme și seriale. Este o tendință care pare să prevaleze acum că serviciul de streaming al mărcii îi permite să își pună produsele direct în mâinile telespectatorilor în seriale preferate, precum Ted Lasso.”

Ted Lasso este unul dintre cele mai populare seriale din industrie și, de asemenea, unul dintre cele mai frecvent prezentate pe dispozitivele Apple. În cele 74 de episoade ale serialului de pe Apple TV+, personajele folosesc până la 300 de iPhone-uri, 120 de laptopuri Apple MacBook și 40 de căști AirPods.

Printre produsele cele mai prezente în seriale și filme din industria cinematografică se numără, printre altele, hanoracele Adidas (137), pantofii Nike (507), ochelarii de soare Ray-Ben (241), iPad (156), Doritos (112) sau căutările Google (111).

În cele din urmă, cele mai vizualizate branduri din seriale și filme sunt Apple, Nike, Coca-Cola, Sony, HP, Adidas, Samsung, Dell, Microsoft, Vans, Miller, Budweiser și Converse. Date foarte interesante care reflectă popularitatea produselor și serviciilor în societate.

Știind toate acestea, din baza de date Product Placement, rămâne să dezvăluim un secret al companiei Apple. Un secret care a „scăpat” în presă acum câțiva ani și care a fost reconfirmat anul trecut într-un interviu din Vanity Fair, dat de producătorul și regizorul american Rian Johnson (Knives Out).

V-ați întrebat vreodată de ce „băieții răi” din filme nu folosesc niciodată iPhone-uri sau laptopuri Apple? Un fapt care ar putea fi o coincidență, dar care este departe de a fi o așa ceva, dupăcum a dezvăluit Rian Johnson în interviul amintit. De fapt, este o regulă impusă de Apple.

„Nici nu știu dacă ar trebui să spun asta, dar realitatea este că Apple permite ca produsele sale să fie folosite în filme, cu mențiunea ca personajele negative nu pot să le folosească, acesta fiind unul dintre motivele pentru care în multe producții nu se folosește niciodată un iPhone sau cel puțin nu apare logo-ul companiei americane”.

Johnson a mai precizat că “toți regizorii care vor să păstreze secretă identitatea răufăcătorului din film probabil mă vor urî în acest moment”, dar realitatea este că în filmele thriller există posibilitatea de a putea descoperi răufăcătorul filmului prin simpla observare a ce tip de dispozitive folosește acesta. O regulă surprinzătoare care ne va face să fim mai atenți la telefoanele și laptopurile folosite de fiecare personaj dintr-un film.

În spatele acestei legături între Hollywood și Apple nu se află plata exorbitantă a unor tarife de publicitate de către gigantul american, ci un sistem de distribuție eficient pentru a oferi laptopuri Apple și iPhone-uri la filmări, precum și faptul că “mulți regizori sunt fani și utilizatori” ai acestor produse. Astfel, MacBook-urile au devenit computerele standard din filme, chiar dacă în viața reală cota de piață pentru laptopuri Apple nu este în niciun caz majoritară. Apple a reușit să facă din dispozitivele sale un “stil de viață”, alimentat de entuziasmul pe care îl generează la fiecare nouă lansare, transformându-le într-un obiect cinematografic convingător.

Adaugă comentariu