CARAȘ-SEVERIN – Vorbim despre un vechi drum de navești, care aducea muncitori la Reșița, peste dealul Lupacului!
Un vechi drum, astăzi în mare parte impracticabil pentru autoturismele de rând, este pe cale să reintre în circulația cetățenilor, scutindu-i pe reșițenii care merg de la Reșița la Dognecea sau Ocna de Fier de actualul ocol prin Bocșa. Cine se aventurează pe varianta scurtă, astăzi petrece în jur de un ceas cu ocolitul gropilor, dar situația se va schimba destul de curând. Drumul a fost readus în actualitate cu prilejul ședinței ordinare a Consiliului Județean, din 23 decembrie.
Potrivit președintelui CJ, Silviu Hurduzeu, „cel mai important proiect aflat pe ordinea de zi – dincolo de cele legate de buget și de repartizarea banilor – a fost cel prin care am aprobat indicatorii tehnico-economici pentru un drum din județul Caraș-Severin. A fost în procedură de urgență pentru că am primit materialul după ce a fost redactată ordinea de zi. Este vorba despre o parte din DJ 586, care face legătura dintre DJ Reșița-Oravița către DJ Bocșa-Ocna de Fier-Dognecea. Este un drum care a fost asfaltat printr-un proiect european atunci când a fost finalizat proiectul privind gestionarea deșeurilor, construirea centrului integrat de management al deșeurilor. Jumătate din acest drum a fost asfaltat atunci până la deponeu. Banii, deși inițial nu erau eligibili, ulterior au fost primiți de la Uniunea Europeană. A fost un proiect pentru care, pentru această porțiune rămasă neasfaltată, au fost depuși bani în mandatul trecut, o sumă de aproximativ 8 milioane. Astăzi, prin proiectele care au vizat bugetul CJ, am completat acea sumă până la concurența sumei totale necesare investiției, valoarea totală a investiției fiind de 14.824.021,17 lei.“
Consilierul județean Ioan Crina a ținut să amintească faptul că a pledat și în trecut pentru acest drum, care are un rol deosebit în ceea ce privește colectarea deșeurilor din județ.
Vorbind estimativ, drumul din centrul Reșiței până în cel al comunei Dognecea are 36,5 kilometri, făcând ocolul prin Bocșa. Fără ocol, direct pe dealul Lupacului, drumul are doar 21,9 kilometri. De la Reșița la Ocna de Fier, prin Bocșa, drumul are 26,1 kilometri, iar peste deal – 17,6 kilometri. Deocamdată este asfaltată doar porțiunea de drum de la Reșița la deponeu.
Potrivit șefului județului, ședința care ar putea fi ultima de anul acesta, a mai avut „printre proiectele aflate pe ordinea de zi și proiecte referitoare la buget, la modificarea organigramelor și a statelor de funcții la unele instituții din subordinea CJCS și din aparatul de specialitate al CJ, au fost proiecte de hotărâri legate de programul și de acțiunile culturale a două instituții aflate în subordinea CJ, Biblioteca Județeană «Paul Iorgovici» și Muzeul Județean de Etnografie și al Regimentului de Graniță Caransebeș. Au fost și câteva proiecte care au necesitat votul secret al consilierilor județeni, privind numirea unor reprezentanți ai CJ în consiliile de administrație ale unor instituții, fie în subordinea CJ, fie la nivel regional, unde CJ este implicat. Este vorba despre ADI Intercom Situații de Urgență. De asemenea au fost proiecte de hotărâre legate de bugetul CJ și al instituțiilor aflate în subordine, Spital, Direcție de Drumuri.“
Vestea bună la acest capitol este că, pe lângă cele 11 milioane de lei primite de CJ, de la Guvern, în noiembrie, au mai fost primite 6 milioane pentru Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului și undeva peste 2 milioane de lei pentru Teatrul de Vest din Reșița. Toți acești bani au fost inițial repartizați de șeful județului, prin dispoziție, iar acum au primit și girul consilierilor județeni, prin hotărâri de CJ.
JCS-A.M.
5 Comentarii
Dintr-o dată slinosul și escrocul crina a devenit foarte interesat de județ și “reamintește” cum a pledat el nu știu când …
El a lăsat străzi din Reșița pline de noroaie și mizerie, pentru că și-a luat banii și a plecat. Asta nu-și mai amintește ?
Un lucru extraordinar!
Ar fi de vazut dacă nu se poate prelungi aceasta portiune de drum pana Ocna de Fier cu intersectia DJ 585 Doclin la iesirea din Bocșa.
Astfel am avea posibilitatea de a avea o centură ocolitoare din Reșița pana la iesirea din Bocșa!
De ce nu se iau masuri radicale ai astfel se ating doua beneficii dintr-o singura investiție?
Domnule Hurduzeu, știți cata liniste ne-ar uni daca ati face lucruri radicale si eficiente?
Aceasta bretea ar aduce multa speranță locuitorilor din orașul nostru.
Crăciun fericit!
Mai lipseste un tronson de drum foarte important pentru orasul si cetățenii Resitei!
Un drum nou Berzovia – Tormac si astfel am avea o linie dreapta catre Timișoara, care ar scurta foarte mult timpul intre Reșița si Timișoara mai ales ca la Albina se va descarca un tronson din viitoarea autostrada spre Serbia
Va rog sa aveti in vedere cele doua posibile investiții.
Daca s-ar face acea bucată noua de drum Berzovia – Tormac, foarte multi resițeni care lucrează in Timișoara ar face naveta de la Reșița la Timișoara si in weekend uri ar sta in Reșița.
Ganditi-va ce ar insemna aceasta schimbare de viziune in viata economica a orașului nostru.
Crăciun fericit!
Super! Poate, interesează ca pe parale de aceeași proveniență, să fie (re)navigabilizată și Bârzava, cel mai important argument fiind că și fierul din care au fost trase barele Turnului Eiffel în Elveția, turnat fiind la Reșița, conform cărților poștale ale vremii, a fost transportat pe aceasta și apoi pe Dunăre, până în Austria!
Orele, s-a descoperit gaura la macaroana! Ave Crina , ave Silvică… patria recunoscătoare!