Caraş-Severin, Romania

REȘIȚA – Este de părere graficianul şi designer-ul Adriana Jurma, prezentă zilele acestea cu o expoziţie la Reşiţa.

La galeria Direcţiei Judeţene pentru Cultură a avut loc, luni după-amiaza, lansarea celei de-a doua ediţii, revizuită şi adăugită, a volumului „Cartea care deschide lumea“, o lucrare de note eminesciene – semnată de publicistul şi editorul Gheorghe Jurma.

„M-am decis să rescriu o carte care a apărut acum vreo doi ani, pentru că am găsit în ea ceva ce nu mi-a plăcut. Şi vreau să vă spun că nici de data aceasta nu-mi place, aşa că o voi rescrie cu siguranţă peste doi ani. Şi tot aşa, până când voi putea să aprofundez mai ales semnificaţiile ideilor, temelor, motivelor care există în această carte“, a declarat editorul.

Cu această ocazie, publicul prezent a cunoscut-o şi pe Adriana Jurma, fiica omului de cultură, care şi-a vernisat expoziţia de ilustraţii şi grafică publicitară. Licenţiată în Design la Universitatea Bucureşti şi, până nu demult, profesor de arte vizuale la Colegiul Naţional Mihai Eminescu din Botoşani, Adriana Jurma a publicat ilustraţii pentru 15 volume de poezie şi proză şi cinci cărţi pentru copii. Este autoarea volumului „Imagine şi imaginar în opera eminesciană“, iar între anii 1992-2009 participă, în ţară şi în străinătate, cu expoziţii personale şi de grup.

Expoziţia deschisă la Reşiţa de Adriana Jurma este dedicată tatălui ei, care în 5 februarie a împlinit frumoasa vârstă de 67 de ani, şi cuprinde atât grafică de carte, cât şi grafică publicitară. „O parte din expoziţie este legată de dicţionarul pe care – în calitate de dascăl al Colegiului Mihai Eminescu din Botoşani – l-am realizat în cadrul proiectului Comenius, derulat în parteneriat cu şcoli din Anglia, Slovenia, Franţa şi Norvegia. Este un dicţionar în cinci limbi, care cuprinde arta, mâncarea, tradiţiile, precum şi tipurile de şcoli din cele cinci ţări partenere. Asta ar fi partea de grafică publicitară. Celelalte panouri sunt cu grafică de carte, şi am plecat aici de la cele mai dragi ilustraţii, acelea ale volumului «Gheme de gânduri», al surorii mele, Georgeta Popa. Mai regăsim, de asemenea, ilustraţii după publicaţiile tatălui meu, pentru că pe noi ne leagă Eminescu şi mi-am dorit să ştie acest lucru“, a subliniat graficianul.

Roxana Bălan Nafiru