Caraş-Severin, Romania

CARAȘ-SEVERIN – Spune inginerul Ștefan Markovszky, explicând că drumul nu se poate reabilita, nici moderniza din cauză că încă nu au fost găsiți 3-4 proprietari pentru exproprierea terenurilor necesare…

Subiectul stării în care se află cei 9 kilometri de drum de la Prislop la Semenic a fost ridicat de gl.bg.(r) Vasile Cocoşilă, în cadrul unei ședințe la nivel județean, derulat sub cupola Palatului Prefectural: „În legătură cu drumul care duce către Semenic, am înțeles că Reșița-Slatina Timiș se va îmbunătăți, dar e porțiunea de drum către Semenic pe care de ani de zile nu s-a făcut absolut nimic. Dacă e prevăzut să se facă și acolo ceva.“

Din partea Direcției de Drumuri Județene, consilierul superior Ștefan Markovszky i-a răspuns: „Intențiile noastre sunt de foarte mult timp de a moderniza sau de a reabilita drumul ăsta, în funcție de un proiect tehnic. Acolo am avut, juridic, câteva probleme de stabilire a proprietății terenului, pentru a putea face exproprierea. Nu am găsit, până acum, 3 sau 4 proprietari. Sunt plecați în străinătate? Nu știm unde sunt! Ne împiedică și problemele astea. Sunt și alte câteva probleme de natură tehnică, pentru că drumul ar necesita o expertiză geotehnică. Ca și cel de la Brebu Nou la Slatina Timiș. Acolo solul pe care e amplasat drumul, corpul drumului, are tot felul de declivități și nu sunt normale. Trebuie să știm foarte bine pe ce punem drumul ăla. Cel puțin în zona Slatina Timiș-Brebu sunt câteva zone unde alunecarea, din cauza infiltrațiilor de apă, a solului, a amestecului de soluri care e acolo, trebuie găsită o soluție tehnică foarte bună ca să stabilizezi mai întâi terenul. Și după aia vom face și drumul.“

Generalul Cocoșilă a tras concluzia că pe drumul spre stațiunea montană nu s-a mai făcut nimic ori pentru că nu s-au găsit cei 3-4 proprietari, ori pentru că există alt interes: „A fost alt interes ca Semenicul să rămână în paragină? Că, altfel, niște gropi se puteau astupa.“

„S-au astupat, l-a lămurit Markovszky. Dar pe drumul ăla nu mai merge să facem cârpeala cârpelii cârpite și să recârpim. Are nevoie de o modernizare cap-coadă. Până sus la releu, 9 kilometri, trebuie reabilitat și modernizat.“

JCS-A.M.

FOTO: Arhivă

3 Comentarii

  1. Si uite asa avem confirmarea “profesionalismului” politicienilor care raspund de drumurile publice: se “tranteste” un strat de asfalt/ niste plombe si se declara drumul reparat. Faceti o tura intre Oravita si Gradinari la mai mult de 60 km/h si o sa aveti senzatia ca mergeti cu barca pe valuri, nu pe un drum asfaltat (chiar de mai multe ori); e DN (Drum National), nu drum agricol, intretinut cu cheltuieli semnificative din bani publici din care prin alte parti cu aceiasi bani se facea autostrada. “Traditiile”.

    • Impotență autorităților în frunte cu prefectul PSD și a Consiliului Județean controlat de PSD (Crina&co.), fac ca o bijuterie montana sa rămână în paragina . Proiectul domeniului schiabil rămâne fără sens daca drumul Prislop -Semenic nu este reabilitat…
      Oare chiar s-a făcut tot ce se putea pentru a identifica 3-4 proprietari de teren? Ce păzește Oficiul de cadastru și Cartea funciara? Cine plătește taxe și impozitele aferente terenurilor? Mai degrabă cred ca nu exista voința politica și administrativa…Rușinos domnilor!

  2. Ex-Tinctor Reply

    Timp de 35 de ani nu au fost in stare sa faca o asfaltare/peticire eficienta a drumului spre Semenic.
    Nesimtire sau rea intentie?

    Sau:
    – nu trebuie sa vedem lemnul care dispare din acea zona – desigur Parc National

    – nu trebuie sa urcam pana sus in statiune, trebuie sa ramanem la Valiug si sa lasam banii la Valiug in Domeniul Popa.

    – Semenicul e fruncea nu trebuie drum se ajunge cu eleicopterul

    vai si amar de judetul acesta….

Adaugă comentariu