Caraş-Severin, Romania

VEST – Miercuri, 24 iulie, CNAIR a desemnat un nou proiectant, spaniol, pentru lotul Caransebeș – Lugoj!

La doi ani de când au fost lansate licitațiile și la un an de când a fost semnat contractul pentru proiectarea primului lot al drumului de mare viteză Filiași – Lugoj, ajunge, din nou, aproape de semnare și contractul pentru cel de-al patrulea și ultimul. Mai exact, miercuri, 24 iulie, CNAIR a desemnat un nou proiectant, spaniol, pentru lotul Caransebeș – Lugoj.

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, anunță că a fost făcut „un nou pas important pentru drumul de mare viteză Filiași – Lugoj”. Acest drum, întins pe 230 de kilometri, a fost „spart” în patru, procedurile atrăgând mai multe contestații pentru fiecare. Ultimul lot, Caransebeș – Lugoj, se întinde pe 50 de kilometri. „CNAIR a desemnat astăzi câștigătorul contractului pentru elaborarea Studiului de Fezabilitate pe ultimul lot (Caransebeș – Lugoj) din cele 4 ale acestui nou drum rapid. (…) Contractul pentru lotul cu o lungime estimată de 50 km va putea fi semnat peste 10 zile, în cazul în care nu vor fi depuse contestații. După construcție, sectorul de drum de mare viteză Caransebeș – Lugoj va asigura conexiunea și cu viitorul Drum expres Craiova – Târgu Jiu. Până în prezent au fost semnate și se află în derulare contractele pentru 3 loturi ale drumului de mare viteză Filiași – Lugoj!”, anunță ministrul.

După reevaluare, licitația a fost câștigată, până la urmă, de compania spaniolă Ingenieria Especializada Obra Civil e Industrial. Contractul are o valoare de 16,07 milioane de lei, fără TVA, și un termen de 21 de luni. Licitația a fost lansată acum doi ani. Vă amintim, drumul de mare viteză Filiași – Lugoj face parte din proiectul „Autostrăzii Sudului”. Drumul de mare viteză Filiași – Lugoj este structurat astfel: Lotul 1: Filiași – Drobeta Turnu Severin (70 km); Lotul 2: Drobeta Turnu Severin – Domașnea (65 km); Lotul 3: Domașnea – Caransebeș (45 km); Lotul 4: Caransebeș – Lugoj (50 km).

Primul contract, potrivit TION.RO, a fost semnat abia pe 9 iunie, pentru lotul 1, cu o durată de 20 de luni. A urmat, în iulie, și semnarea celui pentru lotul 2, cu o durată de 28 de luni. Pentru lotul 3, aceasta a avut loc câteva luni mai târziu, în septembrie, și acesta având o durată de realizare de 24 de luni. Recent, ministrul Sorin Grindeanu a vorbit și de cealaltă porțiune a „Autostrăzii Sudului”, autostrada Craiova-Filiași, Compania Națională de Administrarea a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) fiind aproape să lanseze licitația pentru construcția primului lot al acesteia.

JCS-N.C.