VEST – Asta a spus ministrul Transporturilor la Timișoara despre unul din cele două proiecte pe PNRR în domeniul feroviar! Întrebat despre cum se mișcă lucrările pe tronsonul de cale ferată Caransebeș-Lugoj-Timișoara-Arad, proiect finanţat prin PNRR cu 2,18 miliarde de lei (fără TVA), Sorin Grindeanu a spus că dacă nu are emoții că nu se va încadra în grafic în ce privește proiectele de infrastructură rutieră, nu la fel stau lucrurile la cea feroviară!
„Am semne de întrebare pe zona CFR, pe anumite loturi. Vor trebui să aibe (constructorii – n.r.) un ritm foarte bun în următorii doi ani și jumătate, astfel încât să se încadreze în acest calendar de final de 2026. E deja faza de execuție, procent destul de bun pe Lugoj-Timișoara, până la Gara de Est. Umrează ca într-o lună-două, două mai degrabă, să se înceapă lucrările și pe tronsonul Caransebeș-Lugoj. Ritmul, repet, trebuie să fie unul foarte bun ca să ne înscriem în calendarul convenit cu Uniunea Europeană!”, a avertizat ministrul Transporturilor.
Proiectul pe Caransebeș-Arad prevede o perioadă de execuţie a lucrărilor de 36 de luni. Pe scurt, pe tronsonul Caransebeș-Lugoj, lucrările înseamnă modernizarea infrastructurii şi suprastructurii feroviare pentru viteza maximă de 160 km/h, dublarea liniei CF, clădire de mentenanță și pasarelă edilitară în stația CF Caransebeș plus modernizarea acesteia, construirea unui pasaj superior la intrarea în Lugoj (DJ 584) sau montarea de sisteme automate de semnalizare la 12 treceri la nivel cu calea ferată. Pe acest tronson, contract semnat în decembrie 2023 chiar la Caransebeș, lucrările sunt executate de Asocierea Railworks (Alstom Transport și Arcada Company)!
JCS-Nina Curița