CARAȘ-SEVERIN – Consiliul Tehnico-Economic al CFR a aprobat, azi, variantele optime din cadrul Studiului de fezabilitate. Astfel, obiectivul de investiții „Reabilitarea/modernizarea liniei CF Reșița Nord – Timișoara Nord cu extensie Voiteni – Stamora Moravița – Frontieră“, face un pas important spre materializare!
„O veste foarte bună, pentru care îl felicit sincer pe Ioan Popa, primarul Reșiței, pe Romeo Dunca, președintele CJ Caraș-Severin și pe Alin Nica, președintele CJ Timiș, fiindcă au reușit încă o dată să demonstreze că administrația se face și cu viziune. Locuitorii Banatului de Munte vor călători în condiții moderne pe ruta CF Reșița Nord-Timișoara Nord!“, a transmis președintele PNL Caraș-Severin, senatorul Ion Marcel Vela.
Fără îndoială, așa cum a subliniat de fiecare dată primarul Reșiței, Ioan Popa, la accelerarea demersurilor au contribuit substanțial deschiderea și sprijinul pentru proiect venite din partea ministrului Transporturilor și Infrastructurii, Sorin Grindeanu.
Având o lungime de 59 de km, tronsonul Reșița Nord – Voiteni (Componenta B) este propus spre finanțare din fonduri externe nerambursabile, de la bugetul de stat și/sau alte surse legal constituite, investiția fiind estimată la 1,4 miliarde lei, fără TVA. Pentru atingerea parametrilor tehnici prevăzuți în studiul de fezabilitate, principalele obiective ale lucrărilor de modernizare ale acestui tronson sunt: creșterea vitezei maxime de circulație la 120 km/h pentru trenurile de călători, iar pentru trenurile de marfă la 80 km/h, modernizarea a 12 stații/ halte/puncte de mișcare și reabilitarea a 35 treceri la nivel, 12 poduri și 119 podețe. În ceea ce privește vitezele menționate, acestea ar trebui privite totuși cu reținere pentru segmentul Reșița-Bocșa, deoarece nici pe șosea nu e indicat să încercăm a le atinge.
„Reprezentanții CFR SA vor asigura suportul tehnic de specialitate pentru avizarea/aprobarea documentațiilor și derularea procedurilor de achiziții publice și, ulterior, prin personalul calificat care va participa la supervizarea/monitorizarea și recepția lucrărilor de modernizare pe cele două tronsoane.“, se precizează într-un comunicat al CFR. Potrivit Companiei, termenul de realizare pentru tronsonul Reșița Nord – Voiteni este de 60 de luni, din care 8 luni pentru proiectare și 52 de luni pentru execuție.
JCS-Walter Fleck