CARAȘ-SEVERIN – Compania Națională CFR SA a dat publicității un raport cu privire la stadiul investițiilor derulate în județul nostru, datele fiind la nivelul lunii decembrie 2022!
Începem cu calea ferată Caransebeș-Lugoj, tronson ce ne interesează cel mai mult, o investiție prin PNRR, mult promovată de ministrul Sorin Grindeanu. Modernizarea presupune, pe lângă calea ferată, și reabilitarea stației CFR Caransebeș, doar că nici până acum CFR n-a reușit să desemneze un câștigător pentru contractul de proiectare și execuție a lucrărilor, dorit atât de italienii de la WeBuild, favoriții CFR, cât și de francezii de la Alstom. Tronsonul Caransebeș-Lugoj se află în faza contestațiilor. Pentru celelalte trei tronsoane, de la Lugoj până la Arad, proiectul este ceva mai avansat.
În partea opusă, reabilitarea tronsonului Caransebeș-Drobeta Turnu Severin, parte din Coridorul Orient/Est-Mediteranean, se află în faza studiului de fezabilitate care ar trebui finalizat până la finele acestu an. SF-ul este realizat tot de niște italieni, iar cei de la CFR SA spun că „se află pe circuit proiectul de avizare și aprobare a Hotărârii de Guvern privind indicatorii tehnico-economici ai investiției”, pentru realizarea căreia ar fi nevoie de 48 de luni. Deci, și aici, doar documente!
O altă investiție marca CFR în Caraș-Severin ar trebui să fie reabilitarea gării din Herculane, considerată una din cele mai frumoase și romantice din Europa. Lucrări concrete până acum, nici vorbă. Doar un studiu de fezabilitate care trebuia terminat în martie 2022, a cărui variantă finală a fost avizată de abia în data de 12 decembrie 2022 de Consiliul Tehnico-Economic al CFR Timișoara. Romantismul pe peronul din Herculane mai trebuie să aștepte…
JCS-Nina Curița