Caraş-Severin, Romania

CARAŞ-SEVERIN – Aleşii judeţeni au votat zilele trecute banii de care dispune Consiliul Judeţean în acest an, atât pentru funcţionare cât şi pentru dezvoltare, ce-i drept pentru ultima secţiune fiind mai puţini. Cheltuielile de funcţionare sunt mari (69% din buget), din cauza creşterii salariului minim şi a altor majorări!

Bugetul propriu al județului Caraș-Severin și cel al instituțiilor subordonate Consiliului Judeţean este unul echilibrat, dar mai mic decât cel de anul trecut, după cum spune vicepreşedintele CJ, Ovidiu Rădoi: „Bugetul final este de 216.483.420 de lei. Sperăm să avem posibilitatea lunile următoare să facem o rectificare, în funcție de economiile pe care sperăm să le facem la anumite capitole, să mai putem să alocăm bani și pentru drumurile județene. În același timp trebuie să spun și faptul că, pentru asistența socială a persoanelor din Caraș-Severin, Guvernul a alocat un procent mai mare decât anul trecut și datorită acestui fapt s-a diminuat diferența față de anul trecut a bugetului total“.

Pentru drumurile județene s-a alocat suma de 8.550.000 de lei, din care 4.000.000 sunt pentru contractele de deszăpezire din iarna care tocmai a trecut, iar o modernizare a vreunui drum judeţean din bugetul propriu este imposibilă, însă se caută alte surse de finanţare. Şi se vor face şi mici reparaţii.

„Am alocat bani și pentru perioada noiembrie-decembrie a anului acesta. 100.000 de lei sunt alocați pentru amplasarea de panouri de semnalizare, semne de circulație, parapeți și rămân undeva la 4.450.000 de lei pentru repararea drumurilor care știm foarte bine că în județul Caraș-Severin majoritatea sunt destul de proaste. Încercăm să ne axăm în special pe acele drumuri care au fost reparate, au fost modernizate și necesită reparații mici. Avem deja proiecte demarate, este vorba de DJ608 Plugova-Cornereva-Rusca Teregova, mai sunt depuse spre finanțare și alte proiecte, inclusiv pe CNI, cum ar fi de exemplu drumul de la Comorâște la Berzovia. De asemenea, am început să facem proiectul tehnic pentru drumurile Moldova Nouă – Moldovița – Cărbunari – Sasca Montană – Ciuchici și deviația de la Moldovița spre Padina Matei-Gârnic-Sichevița. Încercăm să calculăm să facem lucrurile cât mai bine, cu costuri cât mai mici”, a mai precizat Ovidiu Rădoi, care la şedinţă i-a ţinut locul preşedintelui Dunca.

JCS-Nina Curiţa