Caraş-Severin, Romania

CARAŞ-SEVERIN – 36 din cele 48 de trasee judeţene de transport public urmează a fi atribuite câştigătorilor în luna septembrie!

Gestiunea serviciilor publice de transport persoane prin curse regulate a fost scoasă la licitaţie pe SEAP de Consiliul Judeţean, săptămâna trecută, termenul limită de depunere a ofertelor expirând în 4 septembrie când, dealtfel, va avea loc şi deschiderea acestora. În discuţie se află trei sferturi din totalul traseelor din judeţ, adică 6 din 8 loturi, respectiv 36 din cele 48 de trasee, cu o valoare însumată de 190 milioane lei. Pe lângă îndeplinirea criteriilor prevăzute în caietul de sarcini, ofertanţii vor trebui să îşi poată menţine oferta cel puţin până la începutul lunii martie 2024. La rândul său, CJ îşi rezervă dreptul de a atribui contracte prin combinarea celor şase loturi scoase la licitaţie.

Lotul 1 cuprinde traseele: Bocşa-Reşiţa; Bocşa-Berzovia-Ramna; Bocşa-Berzovia-Fizeş; Bocşa-Doclin-Tirol; Reşiţa-Bocşa-Izgar; Reşiţa-Măureni-Şoşdea; Reşiţa-Ocna de Fier-Dognecea. Lotul 3 cuprinde un singur traseu: Reşiţa-Văliug-Brebu Nou. Lotul 5 cuprinde traseele: Caransebeş-Vârciorova, Caransebeş-Borlova; Caransebeş-Zlagna; Caransebeş-Rusca Teregova-Cornereva; Caransebeş-Teregova-Mehadica; Caransebeş-Bozovici-Şopotu Nou; Caransebeş-Ilova-Slatina Timiş; Caransebeş-Bucoşniţa-Goleţ; Reşiţa-Caransebeş-Băile Herculane. Lotul 6 cuprinde traseele: Caransebeş-Oţelu Roşu; Oţelu Roşu-Rusca Montană; Oţelu Roşu-Măru; Oţelu Roşu-Marga-Bucova. Lotul 7 cuprinde traseele: Moldova Nouă-Padina Matei-Gârnic; Moldova Nouă-Sichevița-Berzasca; Moldova Nouă-Câmpia-Zlatița; Moldova Nouă-Oravița-Reșița; Oravița-Reșița; Oravița-Ciuchici-Sasca Montană; Oravița-Ciclova Română-Cărbunari; Oravița-Berliște-Iam; Oravița-Forotic-Surducu Mare; Oravița-Ciudanovița; Oravița-Vrani-Ciortea. Lotul 8 cuprinde traseele: Băile Herculane-Valea Bolvașnița-Plugova; Băile Herculane-Mehadia-Frăsincea; Băile Herculane-Bozovici-Moceriş; Băile Herculane-Topleţ.

Toate aceste trasee, împreună cu alte două, au mai fost scoase la licitaţie şi atribuite unor operatori în cursul lunii ianuarie, aceştia având obligaţia a-şi menţine oferta cel puţin în data de 20 august. Lucru care, probabil, a fost posibil doar în cazul celor care şi-au adjudecat loturile 2 şi 4, neincluse în actuala licitaţie, ale căror contracte rămân valabile. Lotul 2 cuprinde traseele: Reşiţa-Târnova; Reşiţa-Bozovici-Şopotu Nou; Reşiţa-Bozovici-Bănia; Reşiţa-Prigor-Borlovenii Vechi; Reşiţa-Bozovici-Eftimie Murgu; Reşiţa-Caraşova; Reşiţa-Anina. Lotul 4 cuprinde traseele: Reşiţa-Fârliug-Scăiuş; Reşiţa-Brebu-Zorlenţu Mare; Caransebeş-Brebu-Reşiţa; Caransebeş-Zorile-Ohaba Mâtnic; Caransebeş-Sacu-Zorlenţu Mare.

Conform articolului 5.1. din Contractul-cadru, durata unui contract este de 10 ani, cu posibilitatea prelungirii lui prin act adiţional, pe o durată de cel mult jumătate din perioada iniţială.

JCS-Walter Fleck