"Șoseaua morții", pe masa ministrului Sorin Grindeanu - Caon.ro

Caraş-Severin, Romania

CARAȘ-SEVERIN – În contextul gravelor accidente care se produc pe DN 6, Sorin Grindeanu a explicat care este procesul etapei în privința drumului de mare viteză Filiași-Lugoj și ce s-a întâmplat cu drumul expres Craiova-Lugoj! 

Ministrul Transporturilor și Infrastructurii, Sorin Grindeanu, a fost prezent zilele trecute la Reșița, după ce o parte din drum a făcut-o, după cum a mărturisit, pe DN 6, de la Drobeta Turnu Severin la Caransebeș. Oficialul ne-a asigurat că problema stării DN 6 nu va mai fi temă de campanie ca în trecut și că lucrurile se îndreaptă deja spre un făgaș normal.

„Anul trecut, pe vremea asta, când am ajuns la Ministerul Transporturilor, am găsit un proiect care suna cam așa: studiu de fezabilitate pentru drumul expres Craiova-Lugoj, care era atribuit unei asociații de companii, a declarat Grindeanu. M-am uitat mai atent, am văzut că acest studiu de fezabilitate pe drumul expres Lugoj-Craiova a fost făcut doar de dragul de a fi făcut. Pentru că în momentul când vii la Ministerul Transporturilor – și spun un secret acum – și vezi că își propune câte unul să facă un studiu de fezabilitate pe câteva sute de kilometri, e clar că acel proiect a fost doar praf în ochi și nu se va realiza niciodată!“, a precizat Grindeanu.

Atunci, spune ministrul Transporturilor, a luat decizia următoare: „Am anulat, am lotizat de la Filiași la Severin, de la Severin la Domașnea, de la Domașnea la Caransebeș, de la Caransebeș la Lugoj. Am și finalizat licitația pentru 3 dintre ele, s-au semnat contractele, până la Caransebeș, urmând ca zilele următoare să semnăm și pentru ultimul“. Este vorba despre desemnarea câștigătorilor primelor trei tronsoane ale drumului de mare viteză Filiași-Lugoj, o asociere de proiectanți români și italieni.

Potrivit lui Sorin Grindeanu, durata de execuție a studiului de fezabilitate al drumului expres – doar pentru studiu, nu și pentru proiect – era de 4 ani: „Parcă toate semnele duceau că nu se dorea să se facă acel proiect. (…) În momentul ăsta, așa cum vă spuneam, l-am lotizat. E necesar și are finanțare. Îmi doresc să se termine, durata am redus-o pe aceste studii de fezabilitate, 1 an, 1 an jumate maxim, și finanțarea este asigurată pe viitorul exercițiu bugetar, în programul operațional de transport. Îmi doresc ca până în 2024 să nu mai existe subiectul, să fie semnate contractele de execuție“, a încheiat, optimist, vicepremierul Grindeanu.

JCS-A.M.

6 Comentarii

  1. Bla! Bla! Bla!
    Politrucul a mai lungit termenul de punere in exploatare a viitorului drum rapid, adaugandu-si pe constiinta victimele diferentei temporale!

  2. Coco Flanel Reply

    Aceeasi placa a papagalului 13, cum a grabit el licitatia, cand de fapt e deja in intarziere. Ca sa nu ma zicem ca a dat trei contracte din patru omului PSD din Prahova.

  3. Ma uit la comentarii! Nici când se face ceva nu e bine!
    Suntem normali!?
    P. S. Nu sunt pesedista!

    • Pai Grindeanu nu a facut nimic, deocamdata se vehiculeaza vorbe: a anulat vechiul proiect si a cerut unul nou pe 4 loturi. Ca sa-l citez „Îmi doresc ca până în 2024 să nu mai existe subiectul, să fie semnate contractele de execuție”, conform spuselor lui spera ca in 2024 cineva (cine va fi la minister) va semna probabil contractul de executie. El a anulat toata documentatia existenta si a cerut refacerea acesteia, el doar vorbeste despre reaua vointa ministrilor anteriori, si se pare ca nu e vorba de Drula (daca era vorba de Drula n-ar fi ezitat sa-l arate cu degetul) ci de altii: despre cine ar putea vorba? Daca ne uitam la numele ministrilor predecesori de la Transporturi gasim o lunga lista de ministri PSD. El doar vorbeste … ca de obicei. Iar tot mandatul lui a vorbit despre contracte pt. proiecte si studii, nu pt. lucrari de executie.

  4. zeci de morti in capetele de pod! drumul grindeanului este de acasa la sri si inapoi.va imaginati ca acum niste ani nu voia sa plece din biroul de pm…

  5. deci, minte de ingheata apele parvenitiul asta de ministru, a fost licitat de la Craiova la Lugoj ca si autostrada de catre Drula , a venit grindi ai a anulat licitatie, a impartit tronsonul de 250 km in 4 tronsoane si s-a pierdut 1.5 ani pentru a pregati din nou licitatiile pe loturi, iar din autostrada a devenit drum expres. bai dobitocule, pe Lugoj – Craiova trebuie autostrada si nu drum expres, traficul este intens si este de preferat autostrada, dar, atunci cand spaga primita este mare trebuie sa dai studiul apropiatiilor din psd-ciuma rosie
    halal ministru

Adaugă comentariu