Caraş-Severin, Romania

CARAȘ-SEVERIN – Asta, după ce Curtea de Apel a invalidat o decizia CNSC care impunea reevaluarea ofertei Acciona!

Blocajul de pe tronsonul nordic al „Autostrăzii Sudului“ Filiași-Lugoj e pe cale să fie înlăturat, odată cu respingerea de către Curtea de Apel a soluției Consiliului Național pentru Soluționarea Contestațiilor (CNSC), care impunea CNAIR să reevalueze oferta Ingenieria Especializada Obra Civil e Industrial (fostă Acciona, Spania), desemnată câștigătoare de către CNAIR în august.

Contestația, depusă de Activ Proiectare Infrastructură, lidera uneia dintre cele șapte asocieri de firme participante la licitație, invoca abateri de la legalitate, diverse vicii de evaluare și chiar faptul că Acciona ar fi depus declarații false. Respingând ca neîntemeiată soluția CNSC la această constestație, Curtea de Apel lasă practic cale liberă semnării contractului, cu o întârziere de circa 3 luni. Puțin, comparativ cu timpul scurs de la prima licitație pentru SF-ul Lotului 4 Caransebeș-Lugoj (50 km), lansată în aprilie 2022 și anulată în ianuarie 2023, după ce ofertantul turc nu a reușit sau a refuzat să mai depună unele documente. Actualul contract are o valoare de circa 18 mil. lei și un termen de execuție de 21 de luni.

Până în prezent au fost semnate și se află în derulare contractele pentru celelalte 3 loturi. Cel pentru Lotul 1 Filiași – Drobeta Turnu Severin (70 km) a fost semnat în data iunie 2023 și are o perioadă de derulare de 20 de luni (18 pentru realizarea SF); cel pentru Lotul 2 Drobeta Turnu Severin – Domașnea (65 km) a fost semnat în iulie 2023 și are o durată de 28 de luni (26 pentru realizarea SF), iar cel pentru Lotul 3 Domașnea – Caransebeș (45 km) a fost semnat în septembrie 2023 și are o durată de 24 de luni (22 pentru realizarea SF). În cadrul acestuia din urmă a avut loc, în septembrie, o consultare publică privind stabilirea alternativei optime a traseului acestui tronson pe raza UAT Domașnea, Teregova, Armeniș, Slatina Timiș, Bucoșnița, Buchin și Caransebeș.

JCS-Walter Feck