Caraş-Severin, Romania

REȘIȚA – Derulată pe repede înainte, ședința ordinară a Consiliului Local al Municipiului Reșița s-a poticnit la final!

Desfășurată într-un ritm alert, chiar și în absența primarului Ioan Popa, în sistem mixt – de prezență fizică și virtuală, prin intermediul mijloacelor electronice de comunicare pe platforma online, ședința CL de ieri și-a epuizat în aproximativ o oră ordinea de zi conținând 40 de puncte. Majoritatea hotărârilor au fost adoptate în unanimitate, mai puțin câteva la care consilierul Gabriel Dinu (PSD) a cerut lămuriri, după care s-a abținut. A răbufnit, în schimb, la punctul Diverse, întrebând mai curând retoric: „Nu știu pe cine să întreb, cine este la curent cu updatarea proiectului ăstuia, tot ce se întâmplă zilnic, la corvoada noastră, numită tramvai?“

După care a adus în discuție natura și stadiul lucrărilor de pe Calea Timișoarei, faptul că pe Bd. Republicii stațiile de autobuz nu au alveolă pentru coborârea călătorilor, că tramvaiele sunt mici și au doar 30 de locuri, că ar fi fost mai bine să optăm pentru autobuze electrice și că „discuțiile noastre despre tramvai au fost futuriste de la început“. I s-a reproșat, în cele din urmă, că a intrat în campanie electorală și vociferează doar pentru a se face remarcat de către reprezentanții presei, acuzație pe care a respins-o.

Pentru a clarifica câteva dintre aspectele ridicate, șeful serviciului TUR, Dănuţ Jurubescu, a precizat pentru presă, de vreme ce Gabriel Dinu deja plecase, că pe Bd. Republicii vor circula exclusiv tramvaiele, astfel explicându-se și lipsa peroanelor pentru autobuze: „Actualele stații de autobuz sunt unele provizorii. Când va circula tramvaiul, toate autobuzele se vor muta pe Bd. Muncii, unde au fost deja montate stații și pe stânga și pe dreapta.“

În ceea ce privește dimensiunea tramvaielor, acestea măsoară 18 metri, exact dimensiunea majorității autobuzelor aflate acum pe traseu. „Problema capacității de transport nu o vom rezolva neapărat din dimensiunea tramvaielor, ci din frecvența lor. Vom putea coborî chiar și la 4-5 minute, dacă este nevoie. Noi am făcut un program de circulație la 6 minute pentru orele de vârf, folosind doar 9 tramvaie. Avem 13, teoretic, putem folosi mult mai multe în caz de nevoie!“, a adăugat el.

Estimativ, o călătorie Terminal Kaufland – Piața Republicii (Muncitoresc) va dura 20-22 de minute, în condițiile în care tramvaiul va avea prioritate, având în permanență semaforul pe verde. Deși n-ar fi exclus să existe și voci care vor spune că e prea mult, iar verdele-i roșu.

JCS-Walter Fleck