CARAȘ-SEVERIN – Cu documentația finalizată și finanțarea asigurată, lansarea licitației pentru execuția lucrărilor întârzie, la concurență cu trenurile!
Penultima veste îmbucurătoare despre Linia CF 922a (Voiteni – Reșița Nord) datează din septembrie 2024, când a fost semnat, la Agenția Națională pentru Protecția Mediului, Acordul de Mediu. Părea atunci, făcând abstracție de numeroasele curbe de pe traseu, că reabilitarea chiar a intrat în „linie dreaptă“. Ultima veste, deloc îmbucurătoare, datează chiar de săptămâna trecută, când primarul Reșiței, Ioan Popa, a recunoscut că, în prezent, proiectul este „în aer“.
Nu vom insista asupra întregii povești care a început „odată ca niciodată“, oprindu-ne în schimb la două momente importante ale ei. Anume, dacă în februarie 2024 variantele optime din cadrul Studiului de Fezabilitate au fost aprobate de Consiliul Tehnico Economic al CFR, în mai 2024, Ioan Popa anunța: „Avem acordul ca noi, Reșița, să scoatem la licitație lucrările de execuție. O vom face în cel mai scurt timp, astfel încât în iulie 2026 lucrările să fie gata, fiind o condiție importantă impusă de PNRR.“ Asta se întâmpla după ce, pe rând, consiliile Județean și Local (credeau că) au parcurs și depășit ultimele etape birocratice dinaintea lansării licitației, ajungând astfel „la capătul hârtiilor“.
Revenind însă în actualitate și, din păcate, la realitate, în momentul de față ne aflăm, din nou, în situația de a vorbi despre… nimic. „E un proiect cu care am avut mari probleme, mari dificultăți. În principiu, datorită reticențelor și frânelor pe care le-am primit de la CFR Infrastructură București. Ne-au întors de nu știu cât ori din drum, ca în final să înțelegem că, de fapt, ei nu au încredere că noi putem duce la bun sfârșit proiectul singuri.“, a declarat primarul Ioan Popa.
Potrivit acestuia, la Reșița nu sunt reticențe față de varianta în care licitația execuției să fie lansată de CFR (dar s-o facă odată), mai ales că finanțarea prin PNRR impune respectarea anumitor termene. „Altfel, riscăm ca proiectul să nu mai poată fi realizat pentru că termenul limită este iulie 2026. În acest moment este în aer, în sensul că nici nu ne lasă să-l facem noi și nici nu l-au preluat să-l facă ei. Părerea mea e că la CFR sunt mult prea mulți angajați care atât de mult își doresc să facă, încât se năpustesc pe lucrări și se calcă în picioare unii pe alții.“, a adăugat edilul.
Despre cât de mulți sunt zeloșii frânari nu avem informații, în schimb știm cu certitudine că tronsonul Reșița Nord – Voiteni va măsura 59 de km și fără reabilitare. La stadiul de ficțiune rămân însă principalele obiective ale lucrărilor de modernizare: creșterea vitezei maxime de circulație la 120 km/h pentru trenurile de călători, iar pentru trenurile de marfă la 80 km/h, modernizarea a 12 stații/halte/puncte de mișcare și reabilitarea a 35 treceri la nivel, 12 poduri și 119 podețe.
JCS-Walter Fleck
2 Comentarii
Unde sunt acum Grindeanu și Hurduzeu, se lăudau ca o sa ajute , uitați ce au ajutat, sunt gugulani și nu cărășeni, mincinoși notorii aceste libelule pesediste
Se face bre, dar pe ruta Caransebes- Timisoara-Arad. Resita mai pe la urma daca n-a votat psd-ismul si vor modernizare in forta marca Popa. In viata nu le poti avea toate si dezvoltare locala perfecta si regionala mai ales daca ele tin de socialisti. Lucrurile se fac pe indelete marca PSD ca ei nu au multe viteze si trebuie sa se dezmeticeasca ca sa calculeze oportunitatile.