Caraş-Severin, Romania

REŞIŢA – Înaintea Covid, taximetrele reşiţene începeau să umble cu fire de curent în coadă, impunându-se trecerea pe electric. În plină iarnă pandemică, s-a strâns cureaua, dar fermitatea autorităţilor păleşte în faţa doleanţelor taximetriştilor!

Gata cu taximetrele poluante, trecem pe electric, hibrid sau Euro 6, nimic sub aceste standarde! Asta spunea municipalitatea, iar obligativitatea ca măcar unul din trei taximetre să fie prietenos cu mediul urma să intre în vigoare de la 1 ianuarie 2021. Şi dacă taximetriştii s-au plâns municipalităţii reşiţene, introducerea măsurii a fost lăsată la mila pandemiei…

„Am mai avut o modificare pe regulamentul de taximetrie, explică primarul Ioan Popa. Am introdus o reglementare care-i obligă să mergem până la 30% maşini electrice şi hibrid în anul următor sau Euro 6. Nu mai admitem maşini sub Euro 6. O delegaţie a taximetriştilor a fost la noi în 23 decembrie (în ziua în care s-a votat reglementarea – n.r.) şi s-a făcut un amendament pe tema asta şi le-am acceptat o derogare de la această reglementare pentru şase luni după finalizarea pandemiei. Adică acceptăm să-i mai păsuim un pic pe cei care încă mai au maşini Euro 5 sau de altă natură, până se termină pandemia. De atunci, le mai dăm şase luni. Încercăm aici să atingem două obiective: unul este să reducem emisiile de bioxid de carbon şi al doilea este să creăm pentru reşiţeni un transport cu taximetria confortabil şi elegant. Ştiţi foarte bine că mai sunt, din păcate, maşini cu care nu ne mândrim sau cu care nu ne face o deosebită plăcere să circulăm dintr-un loc în altul, în oraş“.

Să nu uităm, totuşi, că în 6 martie 2018, la Reşiţa, lângă Primărie, a fost inaugurată prima staţie de încărcare cu gratuitate pentru taximetrele electrice.

JCS-Antoniu Mocanu