Organigrama spitalului din Caransebeș, contestată de Prefectură, un sindicat și o angajată - Caon.ro

Caraş-Severin, Romania

CARANSEBEŞ – Deși, odată cu noua organigramă, se credea că se va lăsa liniștea peste Spitalul Municipal de Urgență Caransebeș (SMUC), cel mai probabil instanța va fi cea care va decide în acest caz!

Pe ordinea de zi a ședinței Consiliului Local Caransebeș de joia trecută s-au aflat mai multe solicitări, printre care și cea a Instituției Prefectului, de revocare a hotărârii de consiliu 165/2021, prin care s-a dat undă verde noii organigrame a spitalului, pe motiv că încalcă mai multe prevederi legale.

„E vorba de nerespectarea de către spital a unor prevederi privind normativul de personal, dar cei de la spital au venit să susțină legalitatea hotărârii pe care au propus-o. E doar faza prealabilă, o etapă intermediară, se poate ajunge în instanță”, au fost explicațiile secretarului general al municipiului, Ana Bratu, în urma solicitărilor venite de la câțiva consilieri, unii din ei confruntându-se pentru prima oară cu o solicitare de revocare a unei hotărâri luate tot de ei.

Prezent în sală, managerul SMUC, Adrian Dumbravă, a spus că a avut chiar săptămâna trecută o întrevedere cu prefectul Cristian Gâfu, căruia i-a explicat cu documente cum stau lucrurile, prefectul știind problema doar dintr-o parte, cea a celor nemulțumiți de organigramă și de unele disponibilizări de personal. „Am vorbit cu domnul prefect chiar marți, cu două zile înainte de ședință, dânsul a fost un pic dezinformat în plângerile pe care le-a primit. Normativul Ministerului Sănătății după care noi ne-am ghidat când am făcut reorganizarea, este perfect legal, din păcate domnul prefect nu avea cunoștință în amănunt de acest normativ. De asemenea, faptul că noi trebuie să luăm în considerare la punctul 2 pe care dânsul îl amintește acolo, doar sindicatul care este reprezentativ în spital, nu trebuie să ne consultăm cu toate sindicatele. Împreună cu doamna secretar general am făcut o serie de documente care susțin ceea ce spunem noi, documentație pe care am înaintat-o domnului prefect, a rămas că dacă noi motivăm cele susținute inițial, lucrurile se opresc aici și nu se merge mai departe. Așa cum v-am mai spus, organigrama transpune în realitate o structură aprobată deja de Ministerul Sănătății cu un an în urmă, domnul prefect nu știa, acum i-am pus toate aceste informații la dispoziție și a părut că a înțeles pe deplin esența”, au fost clarificările oferite de managerul Dumbravă.

Primarul vrea evitarea instanţelor!

Primarul Felix Borcean le-a spus consilierilor locali că normal ar fi să-și susțină votul dat în favoarea noii organigrame și să respingă solicitările de revocare a HCL 165, venite de la Instituția Prefectului, un sindicat cu câțiva membri și o angajată care va fi disponibilizată,. „Dacă noi am votat o hotărâre, normal e să ne-o susținem. Prefectul nu-i judecător, e o instanță intermediară. Prefectura verifică legalitatea tuturor HCL-urilor, niciuna nu intră în vigoare până nu primește avizul Prefecturii, aviz care pentru organigramă a fost primit în luna august. Între timp, persoanele lezate de acea hotărâre au făcut plângere la Prefectură, domnul prefect a luat act de punctul de vedere subiectiv al acelor persoane. Eu sunt adeptul evitării instanțelor, să soluționăm cât se poate de amiabil, de aia a și fost discuția cu domnia sa, dacă eram mai aricioși stăteam la mâna instanței. Domnul prefect m-a și sunat când a primit acele plângeri, recunosc, nu am răspuns, a fost singura data când nu i-am răspuns. Probabil nediscutând cu mine, a făcut această propunere de respingere a hotărârii cu organigrama de la spital”, a punctat și primarul Borcean.

Votul a fost identic cu cel de la organigramă. 17 consilieri au votat pentru respingerea solicitărilor de revocare a HCL 165, iar cei doi aleși USR s-au abținut, astfel că, foarte probabil, se va ajunge în instanța de contencios administrativ.

JCS-Răzvan Mihalcea