Caraş-Severin, Romania

CARANSEBEȘ – Omul de afaceri care vrea să dezvolte Aeroportul Caransebeș se referă la cele două proiecte depuse la Ministerul Transporturilor (MT), aflate în evaluare și pentru care așteaptă aprobare în foarte scurt timp!

Mai precis, e vorba de un proiect pentru o nouă pistă și de altul pentru o nouă aerogară, investiția totală fiind de peste 135 de milioane de euro, bani care pot veni din fonduri europene. Ambele proiecte au fost depuse în luna decembrie a anului trecut și, odată aprobate, ar trebui finalizate până la finele acestui an, pentru ceea ce depășește 31 decembrie 2023 fiind răspunzător financiar Gabriel Olariu.

„Avem depuse două proiecte ca să devină un aeroport pretabil pentru curse internaționale. Ce înseamnă asta? O pistă de 2,5 kilometri lungime, cu instrumente de radionavigație, să putem ateriza ziua, noaptea, în orice condiții meteo, pe care am reorientat-o că să evităm muntele, doar expertizele ne-au costat 100.000 de euro, și o aerogară decentă pentru trafic internațional, cu toate sistemele de securitate instalate și un turn de control. Pentru proiectul cu pista s-a intrat deja în evaluare și avem semnale că putem să începem procedurile de achiziții cu clauză suspensivă, valoarea e undeva la 75 de milioane de euro. E nevoie de o mobilizare de 300-400 de oameni care să lucreze în 3 schimburi. Eu sunt pregătit, dacă mâine se semnează finanțarea, poimâine începem lucrul la pistă. Al doilea proiect e o aerogară ultramodernă, alta decât cea actuală, cu 4 porți, cu tunel, 600 de pasageri pe oră, de circa 60 de milioane de euro. Rezerva celor de la minister e dacă o putem construi până la finalul acestui an. Acum e șansa Caransebeșului să devină un aeroport internațional, eu cred în ambele proiecte. Cred că în februarie pentru primul proiect, ori semnăm contractul, ori ni se va spune NU, dar nu cred că vom fi respinși. Apoi avem o lună de licitație, facem documentația cât mai perfectă că să nu existe contestații”, a precizat Olariu.

Omul de afaceri a adăugat că nu așteaptă regim preferențial de la caransebeșeanul Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor, fiind convins că și-a făcut treaba așa cum scrie la carte în ceea ce privește documentațiile depuse la cei care se ocupă cu fondurile europene la minister. „Vorbim de foarte mulți bani care există prin PNRR. A trebuit să-i convingem pe ce care se ocupă de fondurile europene în MT că infrastructura acestui aeroport nu e a lui Olariu, e a statului român, până la urmă au înțeles această nuanță și nu ne-au mai privit cu suspiciune că dau bani la un privat. Ministrul Grindeanu își face treaba pentru toate aeroporturile, dar nu va face nici un favor aeroportului din Caransebeș dacă va fi finanțat. Sigur că dumnealui ne-a spus <<voi vă faceți treaba voastră, noi ne-o facem pe a noastră>>!”, a explicat investitorul de la Aeroportul Caransebeș. Până la urmă, acesta s-ar mulțumi și doar cu unul din cele două proiecte, cel cu pista, aerogara nouă putând fi suplinită de cea actuală, modernizată în ultimul an.

JCS-R.M.