Caraş-Severin, Romania

CARAȘ-SEVERIN – Importanța traseului l-a făcut pe șeful județului să găsească, împreună cu cei responsabili, soluții pentru ca drumul să nu fie mutat pe la alții. În zonele periculoase, salvamontiștii vor toaleta vegetația și turiștii vor traversa însoțiți, în timp ce la Zăvoi se va amenaja altă variantă de traseu!

Încet, încet, problemele identificate pe traseul Via Transilvanica din județul nostru își găsesc rezolvarea. „Zilele trecute, împreună cu dl Ioan Popa, primarul Reșiței, am făcut o vizită de lucru directorului general al TMK Hydroenergy Power SRL, dlui Ciprian Dragomir, povestește Romeo Dunca, președintele Consiliului Județean Caraș-Severin. Tema discuției: Via Transilvanica, porțiunea de traseu care se suprapune cu proprietatea acestei companii. Deși traseul aflat de-a lungul canalului de aducțiune al apei reprezintă o parte foarte frumoasă a acestuia, fiind și de patrimoniu național, el are unele particularități care implică un risc crescut atunci când normele de siguranță nu sunt respectate de către cei care îl parcurg. Deși criticile doar par îndreptățite atunci când apar restricții pe traseu, riscurile la care se supun cei responsabili în proprietatea cărora se regăsesc porțiunile respective din traseu sunt reale și nu pot fi ignorate.“

Dintre pericolele de neignorat existente pe respectivul tronson al Via Transilvanica, șeful județului a amintit: adâncimea canalului, viteza de deplasare a apei și lipsa balustradei de protecție. În plus, intrarea în zona respectivă cu vehicule motorizate contribuie și mai mult la creșterea riscurilor, inclusiv prin degradarea traseului.
„Prezența traseului Via Transilvanica pe teritoriul județului e foarte importantă și nu putem risca mutarea acestuia în așa fel încât județul să fie ocolit. Conducerea TMK e foarte cooperantă și dorește păstrarea traseului actual al potecii turistice, dar cu condiția eliminării riscului la care proprietarul e supus. În consecință, am stabilit următoarele lucruri: implicarea Serviciului Salvamont pentru elaborarea unui plan de punere în siguranță a zonei periculoase; realizarea unui protocol și angajarea unei persoane din zonă care să fie disponibilă să răspundă într-un interval de timp și să conducă grupurile organizate sau persoanele care solicită traversarea locurilor periculoase; marcarea corespunzătoare și informarea turiștilor despre particularitățile traseului. Datorită importanței acestui traseu turistic pe raza județului nostru, Serviciului Salvamont va participa cu toți cei 10 angajați disponibili pentru deplasarea în teren și la toaletarea porțiunii ce se suprapune cu calea ferată dezafectată, de la intrarea în județ până în dreptul localității Bucova, cât și la amenajarea altei variante Via Transilvanica mai bună de pe raza comunei Zăvoi, unde administratorul Via Transilvanica a identificat unele probleme.“, a încheiat președintele CJ.

JCS-A.M.