Caraş-Severin, Romania

CARAȘ-SEVERIN – Motivul îl reprezintă presupuse neclarități din documentație, evaluarea și atribuirea contractului fiind încă departe!

Compania Națională de Căi Ferate „CFR“ SA a inițiat, în 24 mai, achiziția proiectării și execuției lucrărilor aferente obiectivului de investiții „Reabilitarea liniei feroviare Craiova-Drobeta Turnu Severin-Caransebeș – Lot 6: Cap X PO Nou Poarta – Caransebeș”, cu o valoare estimată de 2,20-2,62 mld. lei. Termenul de depunere a ofertelor a fost stabilit inițial pentru 1 iulie, iar cel de evaluare a acestora la 1 octombrie. Atât că, în loc să fie asaltată cu oferte, CFR s-a trezit sub un potop de întrebări și cereri de clarificări la care a încercat să răspundă, dar a făcut-o nesatisfăcător de vreme ce ITINERA S.p.A. a depus în 2 iulie o contestație la Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor, cerând suspendarea procedurii de atribuire, anularea răspunsurilor CFR la o serie de întrebări și emiterea altora clare și complete!

În esență, firma italiană invocă propria „Solicitare de clarificări nr. 11“ conținând nu mai puțin de 91 de întrebări, amintind totodată de existența solicitărilor numerotate 1-10, formulate de alte firme, conținând și ele 126 de întrebări, rezultând un total de 217 nelămuriri. În 3 iulie CFR a anunțat decalarea termenului limită de depunere a ofertelor până în 22 iulie, pentru ca azi să revină și să-l decaleze pentru 5 august. Între timp, evident, ar urma să fie clarificate sau armonizate sub arbitrajul CNSC aspectele ridicate de către ofertanții care, în cazul unor întrebări similare, ar fi primit răspunsuri diferite.

Ceva mai bine „se simt“ cealaltă licitație lansată în 24 mai, cea pentru Lotul 3 Igiroasa – Drobeta Turnu Severin, cu un prim termen decalat pentru 15 iulie, iar al doilea pentru 5 august, și cea pentru Loturile 4 Drobeta Turnu Severin – Băile Herculane și 5 Băile Herculane – Poarta, lansată în 12 iunie, care înregistrează deocamdată doar un termen limită decalat de pe 29 iulie pe 12 august. Despre loturile rămase, 1 Craiova – Filiași și 2 Filiași – Igiroasa, nu știm mai mult decât că, la fel ca precedentele, au trecut de prima anulare și așteaptă, cuminți, a doua lor lansare.

JCS-Walter Fleck