Caraş-Severin, Romania

CARAŞ-SEVERIN – Preşedintele CJ, Romeo Dunca, susţine că s-a reuşit mutarea traseului conductei de gaz de la Caransebeş, astfel încât pista aeroportului să se poată prelungi pentru a primi aeronave mari şi în viitor să se facă mentenanţă!

Şeful judeţului, Romeo Dunca, îşi susţine în continuare punctul de vedere vizavi de datoriile SC Aeroportul Caransebeş, funcţionarea aeroportului fiind mai importantă pentru a se construi ceva durabil: „Eu am spus că este bine să găsim soluţii şi să lăsăm aeroportul funcţional, pentru că dacă-l închidem şi dacă ejectăm acest agent economic care, într-adevăr, are nişte obligaţii pe care încă nu le-a onorat, dar nu este încă în momentul în care nu mai putem să-i acordăm niciun fel de concesie, adică faptul că nu-l executăm, şi partea legală încă există. Nu ştiu exact când se termină acel termen de 3 ani, dar ceea ce ştiu este că în urma vizitei directorului Transgaz, Ion Sterian, am reuşit şi am mutat traseul conductei de gaz, astfel că se mai duce încă vreo 6 km. Am făcut lucrul acesta, pentru a da şansa ca pista acestui aeroport să se poată prelungi. Dacă o mai prelungim cu 1000 de metri, ea va putea să primească un alt tip de aeronave, mai mari“.

Dunca a precizat şi care este rolul şcolii private, cu specialitate în mecanica de aviaţie, absolvenţii având şansa să facă în viitor mentenanţă la avioane: „Pe partea cealaltă, şcoala este o mare realizare. Această şcoală privată are pentru noul an în curs 40 de elevi. E mare lucru, de la 15 cât a avut anul trecut, acum are 40. Intenţia este ca pe acest aeroport, cu atât mai mult cu cât vine şi SMURD-ul şi-şi deschide un punct, adică aduce un elicopter nou acolo pentru operare, am discutat să găsim o soluţie să facem un hangar mai mare, de alte dimensiuni, pentru a putea face mentenanţă la avioane. Mentenanţa e o mare problemă, fiindcă e limitată în funcţie de capacitatea de a găzdui avionul pe timpul reparaţiei. Trebuie să-l pui înăuntru, trebuie un hangar cu o deschidere mai mare, cu o înălţime mai mare. În momentul în care ai un aeroport cum e Caransebeşul, cu pistă funcţională astăzi pentru avioanele până la un anumit tonaj, dar în viitor există şansa să poţi, bineînţeles pe fonduri europene, să măreşti pista, vei putea să primeşti aeronave la mentenanţă. În acel moment, aeroportul din Caransebeş va deveni foarte interesant, pentru că mentenanţa, dacă e s-o faci la Otopeni are un cost, dar poţi s-o faci la Caransebeş. Existând aici o şcoală de elevi tineri cu specialitatea mecanică de aviaţie, practic, încet-încet se construieşte ceva durabil. Deci, eu cred că astea sunt lucrurile care, sigur, nu se văd, astea cresc sub nivelul solului, pentru că nimeni nu le vede, dar ele există şi vor da roade“.

JCS-Alexandra Gorghiu