Două firme mari se bat pentru tramvaiul reşiţean - Caon.ro

Caraş-Severin, Romania

REŞIŢA – Modernizarea transportului electric în Reșița, lucrare de peste 45 milioane de euro, are doi ofertanţi!

Pe SEAP, la licitația pentru modernizarea transportului electric în Reșița, în valoare de peste 45 milioane de euro, relansată pe 1 octombrie, au fost depuse două oferte, una de la o companie, cealaltă de la o asociere. Prima ofertă a fost depusă de Porr Construct (ofertant unic), având ca subcontractant firma Electroechipament Industrial. A doua a venit din partea asocierii Alstom Transport SA (lider) – Antrepriza de Construcții Căi Ferate – Deliver Lex Trans. Cei doi ofertanţi au vizat ambele loturi ale licitaţiei, contractul privind modernizarea transportului electric în Reșița fiind împărțit în două loturi. Francezii de la Alstom au mai participat şi în vară la licitaţia pentru linia tramvaiului.

Primul lot vizează achiziția de lucrări de execuție a proiectului P1 – „Modernizarea transportului public electric și amenajarea infrastructurii de transport nemotorizat în municipiul Reșița – faza 1 – cod SMIS 127262”. Valoarea estimată fără TVA este de 110.625.005,40 lei. Al doilea lot vizează achiziția de lucrări de execuție a proiectului P2 – „Modernizarea transportului public electric și amenajarea infrastructurii de transport nemotorizat în municipiul Reșița – faza 2 – cod SMIS 127264”, valoarea estimată fără TVA fiind de 115.433.925,80 lei. Trebuie precizat faptul că acest contract a mai fost scos la licitaţie şi în vară, însă a fost retras de pe SEAP. La vremea respectivă, primarul Ioan Popa spunea: „Noi prin infrastructura de reabilitare-modernizare cale rulare la linia de tramvai pe care o facem acum, am avut licitaţie, pot să spun deschis pentru că e public deja, am avut doi ofertanţi, Strabag şi francezii de la Alstom, firme foarte serioase. Una a licitat cu 39% peste caietul de sarcini, iar cealaltă cu 45% peste, lucru care ne-a obligat să actualizăm cu proiectanţii toate valorile din devize. Ne-a rezultat un 34% în plus, iar săptămâna asta am rescos la licitaţie acest mare proiect. Şi în loc să semnăm contractul de lucrări acum în septembrie, probabil că-l vom semna în ianuarie-februarie anul viitor. Lucru care ne pune în gravă criză!“

În Lotul 1 sunt prevăzute lucrări pentru: Relocarea și protejarea rețelelor de utilități – relocarea conductei de alimentare cu apă potabilă pe Bd. Republicii și relocarea rețelei de iluminat public pe Bd. Timişoarei – Asigurarea utilităților necesare obiectivului de investiții – branșamente electrice, branșamente gaze naturale, apa, canalizare; – Linie aeriană de contact – demontarea structurilor existente și construire linie nouă; – Pasaj Triaj – reabilitarea pasajului – Autobaza/Depou – reabilitarea și modernizarea clădirilor existente (clădire hală mentenanță și birouri, hală spălătorie și vopsitorie) și construirea unei structuri pentru gararea tramvaielor – conținând lucrări pentru structura de rezistență, arhitectură și amenajarea interioară și exterioară a clădirilor, construirea rețelelor de instalații (electrice, termice, sanitare, detecție și stingere incendiu). – Cale de rulare – construcție cale de rulare în zona înierbată și pe spații asfaltate. – Cabluri și stație de redresare – construcția instalației de cabluri pentru alimentarea tramvaielor și montarea unei stații de redresare.

Lotul 2 vizează: Amenajări pentru protecția mediului și aducerea la starea inițială a terenului – plantări de arbori și amenajarea spațiilor verzi – Asigurarea utilităților necesare obiectivului de investiții – branșamente electrice; – Infrastructura rutieră, pietonală și velo – modernizarea infrastructurii rutiere și pietonale, construirea infrastructurii velo, modernizarea zonelor pietonale Piața Republicii și Str. Ineu; – Poduri – reabilitarea pasajelor Doman și Libertății; – Linie aeriană de contact – demontarea structurilor existente și construire linie nouă; – Cale de rulare – construcție cale de rulare în zona asfaltată; – Cabluri și stație de redresare – construcția instalației de cabluri alimentare tramvai și montarea unei stații de redresare; – Parcări – construcția și amenajarea de spații de parcare auto; – Cămine și guri de scurgere – înlocuire și amplasare cămine și guri de scurgere de-a lungul traseului investiției, inclusiv captarea apelor pluviale și reorganizarea rețelei de canalizare pluvială în Piața Republicii.

JCS-Nina Curiţa