Caraş-Severin, Romania

CARAȘ-SEVERIN – Comparația e valabilă pentru proiectele CFR de reabilitare/modernizare a infrastructurii feroviare de pe raza județului!

Potrivit datelor publicate, zilele trecute, de Compania Națională de Căi Ferate CFR SA cu privire la „Stadiul proiectelor de reabilitare/modernizare infrastructură feroviară, finanțate din fonduri externe nerambursabile“ aferent lunii iunie, situația nu diferă prea mult față de cea din luna mai. Cel puțin nu în ceea ce privește proiectele ce vizează tronsoanele de cale ferată ce ne străbat județul.

Astfel, stadiul fizic al activităților de proiectare pentru Lotul 1 Caransebeș-Lugoj (39,56 km) din cadrul proiectului „Modernizarea liniei feroviare Caransebeș-Timișoara Nord-Arad“, începute la 15 ianuarie 2024 de Asociația Rail Works, lider SC Alstom Transport SA, a rămas la 0,00%, în timp ce stadiul financiar a avansat la 1,85% dintr-un total estimat de 1,344 mld. lei. Până la finalizare mai e timp, întrucât termenul estimat este iulie 2027.

„Reabilitarea liniei feroviare Craiova-Drobeta Turnu Severin-Caransebeș, parte a Coridorului Orient/EstMediteranean“ este un alt proiect de interes, despre care nu putem consemna decât că deschiderea ofertelor pentru unul dintre cele trei loturi dintre Drobeta Turnu Severin și Caransebeș a fost amânată pentru 5 august, iar pentru celelalte două pentru 12 august.

Procedural mai avansată este „Modernizarea/reabilitarea a 47 stații de cale ferată din România“, în cadrul cărui proiect Sucursala Regională de Căi Ferate Timișoara a scos la licitație în 9 ianuarie Lotul 1 – Stația CF Băile Herculane (proiectare și execuție). Vestea bună e că faza evaluării tehnice și financiare a fost încheiată și depășită în 24 iulie, de așteptat fiind ca ulterior deliberării să fie anunțat în scurt timp și un câștigător dintre cei doi ofertanți. Potrivit anunțului de licitație de pe SEAP, durata solicitată a lucrărilor era de 26 de luni, dintre care 9 luni pentru elaborarea proiectului tehnic și 17 luni pentru execuție.

JCS-Walter Fleck