Caraş-Severin, Romania

REȘIȚA – Pilotul reșițean Claudiu Ciucă s-a clasat pe locul 3 la etapa de la Baia Mare, cu timpul de 3:23,075, pe al său Seat Cupra TCR! Pe locul secund a fost un alt pilot reșițean de la CB Rally Vest, este vorba de George Șchiopulescu, care a înregistrat un timp de 3:19,951. Locul I a fost ocupat de Dudu Șenchea, care conduce un Mitsubishi Evo VIII și a obținut timpul de 3:18,243!

Claudiu Ciucă și George Șchiopulescu conduc același tip de mașină, Seat Cupra TCR.

Din campionatul de Masters mai sunt două etape, iar Claudiu Ciucă, într-un interviu acordat pentru Jurnal de Caraș-Severin, a apreciat faptul că aceste două etape care au mai rămas îl avantajează și speră să obțină locul 1.

„Noi mergem în două campionate, în cel de CNVC (Campionatul Național de Viteză în Coastă) și în cel de Masters, care este de faptul tot unul de viteză în coastă, dar unii spun că acolo ar fi doar cele mai bune mașini, adică cele construite de fabrică. Alții sunt răutăcioși și spun că este campionatul bogaților, dar nu este chiar așa, deoarece și aici suferim din cauza finanțărilor și sponsorilor. În campionatul acesta de Masters, până la etapa de la Baia Mare, am condus clasa la care particip, adică clasa III din grupa I. În grupa I, adică tot ceea ce înseamnă automobile acoperite, suntem în primii cinci, iar la clasă, după PF (performance factor), după normele FIA, eram pe locul 1. La Baia Mare, ultimul concurs la care am participat, am venit pe locul 3 și am pierdut locul 1 în campionat, acum suntem pe poziția a doua. Totuși, suntem la două puncte diferență de locul 1, suntem pe locul 2 și mai avem încă două etape. După părerea mea, etapele care au mai rămas pe mine mă avantajează, deoarece sunt de viteză. Mașina mea este tracțiune față și cred că dacă nu va ploua, o să pot să-l înving pe Dudu Șenchea, el având o mașină 4×4. În anumite condiții, o mașină cu tracțiune 4×4 nu poate fi bătută de una cu tracțiune cu doar două roți motrice, adică tracțiune față sau spate.”, ne-a declarat Claudiu Ciucă.

Pilotul a mai precizat legat de următoarea competiție: „Etapa următoare pentru mine nu va fi una de Masters, va fi una de CNVC și se va organiza la Straja. Vom pleca peste câteva zile, mai precis joi, iar următoarea etapă de Masters va fi pe 25 septembrie, la Râșnov. La etapa aceasta de la Râșnov vor fi două campionate în unul singur, deoarece cel de la Sinaia s-a anulat din cauza asfaltărilor din zonă. Deci, va fi la Râșnov și etapă de coastă, adică CNVC, dar și de Masters. Vom fi toți împreună!”

Legat de clubul la care participă, reșițeanul a spus: „Clubul pentru care merg se numește CB Rally Vest, din Timișoara și este al unui bun prieten de-al lui Bogdan Cuzma, pe care-l apreciez. Sunt din 2015 la acest club, iar pe mașina mea scrie atât CB Rally Vest, cât și Reșița. Adică, purtăm steagul Reșiței și-l vom purta mereu. Noi am făcut și o echipă cu cei de la ACM Sport din Reșița. Eu împreună cu trei piloți din ACM Sport am format Racing Team Reșița și suntem pe locul 1 la echipe, în Campionatul Național de Viteză în Coastă.”

Claudiu Ciucă conduce în acest moment un Seat Cupra Leon TCR de 350 CP și a oferit câteva detalii tehnice pentru cei pasionați de sportul cu motor: „Mașina mea este o Cupra TCR din Campionatul Mondial de Turisme, fiind o mașină fabricată direct de fabrică, adică după niște norme FIA (Federația Internațională de Automobile). Consider că este mașină excelentă de pilotat, puțin mai grea pentru coastă, dar este în principiu una foarte rapidă pe traseele de viteză. Nu ne avantajează traseele unde sunt foarte multe viraje. Nu ne avantajează acest tip de trasee, deoarece mașina mea are tracțiune față. Acest tip de tracțiune nu este una care să te ajute în virajele lente, deși toți se așează în virajele de viteză mică crezând că acolo este spectacolul. Nu este așa, deoarece spectacolul nu este la 50 km/h, ci la 200 km/h, unde poți să ții pedala jos!”

Acesta a precizat și ce mașini a condus de când practică acest sport, dar și ce își dorește să piloteze în viitor: „La început, în 2006 am avut un Renault Megane, în 2007 am avut un Golf I, în 2008 un Golf III și în 2015 am condus un alt Renault Megane. Mașina actuală, acest Seat Cupra Leon TCR, am cumpărat-o anul trecut și anul acesta am început să mergem cu ea. Cu siguranță că va urma o altă mașină, mereu mi-am dorit să trec la un bipost, adică una descoperită. Visul meu este un motor V8 pe puntea spate și vreau să atacăm titlul de campion național absolut. Prețul la un bipost variază, dar așa în medie depășește 100.000 de euro. Și acest Cupra a costat mult, prețul de listă a unei astfel de mașini era peste 100.000, dar noi am reușit să o achiziționăm sub 100.000.”

Sportul cu motor este cel mai costisitor în opinia lui Claudiu Ciucă și pentru acest fapt a ținut să le mulțumească celor care-l sprijină să facă performanță pe traseu: „Acest sport este unul foarte costisitor, dacă nu cel mai costisitor, iar până acum nu am întâlnit un sport mai scump. Poate doar dacă vrem să ne dăm cu avioane. De aceea vreau să le mulțumesc celor de la TEXTAR, care ne ajută. Sunt cei de la TMD Friction din Caransebeș, am un prieten acolo și a vorbit cu compania mamă cum s-ar spune și le muțumim pentru ajutor. Nu în ultimul rând vreau să-i mulțumesc prietenului meu Andrei Palaloga, care ne ajută să mergem la etapele din acest campionat. Cu siguranță, după rezultatele din acest an, ne va ajuta și anul viitor. Sperăm să aducem trei sau patru titluri de campion național la Reșița!

JCS-Ștefan Moraru