Caraş-Severin, Romania

VEST – Potrivit datelor furnizate pentru tion.ro de către cei de la CFR Infrastructură, calea ferată amintită stă cel mai rău din cele patru tronsoane de pe Caransebeș-Arad, care trebuie reabilitate prin PNRR!

Tronsonul Caransebeș-Lugoj ar avea totuși o scuză, aceea că a avut contractul pentru proiectare și execuție semnat mai târziu, în decembrie 2023, decât pe celelalte trei porțiuni de cale ferată dintre Caransebeș și Arad. Concret, datele celor de la CFR Infrastructură arată că „pe lotul 1 Caransebeș – Lugoj (39.56 km), avem un stadiu fizic de execuție de 0,97%, singurele lucrări în desfășurare fiind cele pregătitoare, în stația Caransebeș Triaj”, asta în condițiile în care termenul maxim de implementare a proiectului este 31 decembrie 2026. Pentru acest tronson, lucrările sunt, sau ar trebui, executate de Asociația Rail Works, lider SC Alstom Transport SA.

Pe celelalte trei tronsoane lucrările sunt mai înaintate: lotul 2 Lugoj – Timișoara Est (53.91 km), cel mai avansat, stadiul fizic de execuție 31,07%; lotul 3 Timișoara Est – Ronaț Triaj (13.86 km), stadiul fizic de execuție16%; lotul 4 Ronaț Triaj – Arad (54.86 km), stadiul fizic de execuție 15,2%.

Potrivit contractului de finanțare semnat de CFR, valoarea totală a proiectului „Modernizarea liniei feroviare Caransebeş – Timişoara – Arad” este de 8,7 miliarde de lei, din care 5,7 miliarde provin din partea Uniunii Europene, prin PNRR.

JCS-Nina Curiţa

Adaugă comentariu