Caraş-Severin, Romania

REȘIȚA – Acesta ar urma ca într-o primă fază să fie doar o extensie a actualului transport local din Reșița!

Ideea relansării transportului regional de călători, care să permită un flux mai rapid spre și dinspre Reșița, nu a fost abandonată de primarul Ioan Popa, ci doar adaptată la posibilitățile momentului și ale viitorului apropiat. În urmă cu câțiva ani acesta atribuia, pe rând, calitatea de coloană vertebrală a unui transport rapid interjudețean când unui tren cu hidrogen, când unuia pe baterii, care să poată fi operat de TUR. Urmare a „vitezei“ cu care a înaintat proiectul reabilitării liniei Reșița Nord – Timișoara Nord și a faptului că a rămas înțepenit în vreun sertar al CFR-ului, Popa și-a recalibrat ideea, pe principiul „ce-i în mână nu-i minciună“.

„Nu am abandonat ideea, însă strategia noastră actuală este să plecăm de la mic la mare. Împreună cu colegii de la TUR și cu un profesionist în transportul urban și interurban de la Cluj vom face «transport metropolitan». Am avut întâlniri deja cu Carașova, cu Lupac, Ezeriș, Soceni, Bocșa, Văliug, Brebu Nou și vom pleca într-o pânză de păianjen, de la noi spre alții. Pe măsură ce vom mișca lucrurile, dacă vor să se atașeze și alții în acest proiect sunt bineveniți.“, explică Ioan Popa.

Potrivit acestuia, transportul metropolitan se va construi în jurul TUR (care va rămâne „motorul“ principal al proiectului), care urmează să primească în martie-aprilie 2026 încă 14 autobuze electrice, la care se mai adaugă cele 8 microbuze electrice alocate cartierelor aparținătoare ale Reșiței. Acest transport public interurban, de tip metropolitan, ar urma să asigure o cadență de transport „cel puțin din oră în oră“, în accepțiunea lui Popa.

„Dacă ai pretenția ca cineva de la Carașova să vină cu un transport public, nu poți să-i spui că are un autobuz dimineață și altul la ora 15. Dacă îi spui că din oră în oră există posibilitatea ca din Doman să te duci spre Carașova, atunci cu siguranță că oamenii vor folosi acest transport metropolitan.“, a explicat primarul.

Având în vedere costurile de operare scăzute luate în calcul, grație autobuzelor electrice și a faptului că acestea vor putea fi încărcate ieftin odată finalizat și Parcul fotovoltaic al Reșiței, susținerea unei cadențe dense și stabile chiar și cu un număr de călători redus, nu este chiar de domeniul fantasticului.

JCS-Walter Fleck

Adaugă comentariu