CARAȘ-SEVERIN – Compania Națională de Căi Ferate a semnat și pentru reabilitarea segmentului de cale ferată Băile Herculane – Poarta!
Lansată în iunie 2024, licitația pentru proiectarea și execuția lucrărilor de reabilitare a loturilor 4 Drobeta-Turnu Severin – Băile Herculane și 5 Băile Herculane – PO Nou Poarta ale liniei feroviare Craiova – Drobeta Turnu Severin-Caransebeș, parte a Coridorului Orient/Est-Mediteranean, a ajuns la final, odată cu anunțarea de către CFR a semnării contractului pentru Lotul 5 (32,6 km). Evenimentul era așteptat încă din 19 mai, când Compania a anunțat că oferta de 2,14 miliarde lei fără TVA a PORR Construct îndeplinește criteriul „Cel mai bun raport calitate-preț“. Serviciile de consultanță și supervizare a proiectării și execuției, estimate la 21,4 – 25,5 mil. lei, parcurg deocamdată prima etapă a procedurii de achiziție, termenul de depunere a ofertelor fiind stabilit pentru 22 septembrie. Parte a aceleiași proceduri, contractul de 2,3 miliarde lei pentru Lotul 4 (41,8 km) a fost semnat de CFR cu asocierea IC Içtaș Inșaat Sanayi ve Ticaret Anonim Şirketi (lider) și Rotary Construcții Mentenanță SA încă din iunie.
Licitația pentru Lotul 6 PO Nou Poarta – Caransebeș (37,1 km), inițiată în mai 2024, se află în continuare în desfășurare, după ce procedura a ajuns mai întâi în atenția Consiliului Național de Soluționare a Contestațiilor și apoi a Curții de Apel București.
Practic, la această dată, singurele loturi având constructori desemnați și contracte semnate, sunt cele două, „de la Turnu pân’ la Poarta“, în timp ce loturile din Dolj și Mehedinți fac echipă cu Lotul 6 de la noi. Licitația lansată în august 2024 pentru Lotul 1 Craiova – Filiași (37,9 km) și Lotul 2 Filiași – Igiroasa (44,2 km) e încă în toiul contestațiilor, în timp ce licitația pentru Lotul 3 Igiroasa – Drobeta Turnu Severin (31,6 km) de abia a fost relansată în 21 august, după o primă anulare, având ca termen depunere a ofertelor 6 octombrie.
JCS-Walter Fleck