Caraş-Severin, Romania

CARAȘ-SEVERIN – Starea deplorabilă a unora dintre drumurile județene a fost discutată de aleșii cărășenilor, existând promisiuni că tronsoanele problematice sunt pe lista lucrărilor de întreținere!

Autoritățile locale din comuna Lăpușnicu Mare au cerut administrarea temporară a unui tronson de 2 kilometri și 225 de metri din DJ 571G – cuprins între Kilometrul 16+275 metri și Kilometrul 18+500 de metri –, aflat în domeniul public și în administrarea județului. Președintele Consiliului Județean Caraș-Severin, Silviu Hurduzeu, a detaliat: „Acest tronson nu face parte din tronsoanele de drum care fac parte din proiectul depus spre finanțare pe PNDL 2, blocat în acest moment, privind modernizarea DJ 571G. Chiar dacă ar face parte, am prevăzut în proiectul de hotărâre că dacă există finanțare pentru acest drum, putem întrerupe acest drept de administrare. Propun o perioadă de doi ani.“

Consilierul județean Paul Purea, originar din Valea Almăjului, a avut o intervenție legată de starea deplorabilă a drumurilor din zonă: „Acele patru tronsoane de care dvs vorbiți nu sunt practic rezolvate de 5 ani de zile, oamenii nu mai pot circula cu mașina pe tronsoanele respective, copiii sunt în mașinile respective rezervate pentru transportul elevilor, așa cum se știe și așa mai departe. Nu s-a făcut în 5 ani de zile absolut nimic. Cred că ar fi necesar, măcar acum în această perioadă, să se rezolve cu acele 4 tronsoane. Sunt 19 kilometri, nu mai mult. Măcar dacă nu spre Lăpușnicu Mare, Gârbovăț-Șopot, Dalboșeț-Șopot, sunt 4 sau 5 kilometri.“

„Este un drum pe care l-am depus spre finanțare în fostul meu mandat, a amintit șeful județului. Din diverse motive, acest drum a fost blocat.“ Declarația lui Hurduzeu a generat un vârtej de contre la a contribuit – pe lângă Hurduzeu și Purea – și liberalii Andrei Apostol și Andrei Ungur, pe tema constructorului Bejeriță, a piedicilor întâmpinate în executarea proiectului, fiind adus în discuție și fostul șef al județului, și unui număr de 4 stâlpi care ar fi fost în mijlocul drumului, incluși în proiectul tehnic recepționat în primul mandat al actualului șef al județului. După stingerea discuțiilor, proiectul a primit undă verde din partea aleșilor județului.

Starea critică a infrastructurii rutiere din zona stațiunii turistice de interes local Poiana Mărului a fost adusă în discuție de consilierul județean Ovidiu Bistrian: „Dle președinte, eu împreună cu Asociația Bloju și toți agenții economici din Poiana Mărului vă rugăm să interveniți pe DJ 683, pentru reparațiile de sezon. Drumul este într-o stare foarte proastă, având în vedere și ploile din ultimul timp, și iarna. Și am înțeles că și podul care trece peste râul Bistra ar avea ceva probleme și ar trebui inspectat, fiindcă este singura cale de acces către Poiana Mărului.“

„Am identificat, împreună cu dna director de la Direcția de Drumuri Județene, drumurile unde vom interveni, a răspuns Hurduzeu. Am solicitat firmei cu care are DDJ contractul cadru privind întreținerea pe timp de vară a drumurilor județene, am solicitat un grafic, pentru că evident că nu vor interveni pe toate deodată. (…) Sunt prinse toate drumurile județene cu probleme! Înainte de a da comandă către societatea care are contract cu DDJ, colegii de la DDJ au fost pe toate drumurile din județ. Au măsurat, au identificat unde sunt probleme. Sunt 17 milioane de lei alocați firmei cu care are DDJ contractul cadru, pentru a interveni. În perioada următoare, conform acelui grafic, vor fi intervenții la drumurile județene din Caraș-Severin.“

JCS-A.M.

Adaugă comentariu