Caraş-Severin, Romania

CARAȘ-SEVERIN – Deși marile lucrări de reabilitare s-au lăsat așteptate, unele de mai mică amploare, dar nu și de mică importanță, au fost realizate pe parcursul acestui an!

Secția Linii 1 Caransebeș, subordonată Regionalei Căi Ferate Timișoara, are în subordine 17 subunități (12 districte de linii, 2 de lucrări de artă, 2 de exploatare utilaje și un district de pepiniere și amenajare zonală) cu un total de 360 km linii de cale ferată, din care 313 km în Caraș-Severin, iar diferența pe raza județelor Mehedinți și Timiș. Potrivit conducerii acesteia, sub aspectul menținerii siguranței circulației prin întreținere curentă, în primele 10 luni ale acestui an au fost înlocuiți 5.040 metri de șină, înlocuite 2.060 de traverse normale și 781 speciale, pe lângă alte lucrări specifice de refacere, rectificare, recondiționare, detensionare a liniilor.

În ceea ce privește lucrările de terasamente, au fost înlocuite 324 traverse de pod necorespunzătoare și au fost curățate 48 de albii de poduri și podețe, au fost efectuate lucrări de întreținere la 22 de tuneluri și de îndepărtare de stânci de pe versanți în punctele periculoase. Nu în ultimul rând au fost curățate 3.248 m de șanțuri și efectuate lucrări de asigurare a vizibilității la trecerile la nivel respectiv a gabaritului de liberă trecere, prin defrișarea vegetației, pe o suprafață totală de 123.000 mp, executându-se și erbicidarea a 1.112.000 mp de teren din proximitatea liniilor.

„În ceea ce privește lucrările de modernizare a subsecțiunii Caransebeș–Lugoj, aferente obiectivului de investiții <<Modernizarea liniei feroviare Caransebeș–Timișoara–Arad>>, au fost stabilite condițiile de închidere a tronsonului Caransebeș-Zăgujeni, urmând ca până în 10 decembrie să înceapă consolidarea tronsonului pe care va fi deviată circulația. Despre tronsonul Caransebeș-Orșova deocamdată nu se știe nimic, licitațiile fiind încă în curs.“, a declarat șeful Secției L1, Petrișor Dorca, în cadrul ședinței Colegiului Prefectural.

În ceea ce privește lucrările avute în vedere pentru perioada următoare, alături de cele curente de întreținere, sunt programate lucrări de înlocuire schimbători în stațiile Crușovăț, Orșova și Teregova. Începerea lucrărilor la linia Reșița-Voiteni este trecută, deocamdată doar la capitolul „speranțe”, întrucât mai sunt etape procedurale de îndeplinit, și asta nu la nivelul Secției L1 Caransebeș.

JCS-Walter Fleck

Adaugă comentariu