CARAȘ-SEVERIN – Ne referim la cele de viteză de pe calea ferată Caransebeș-Reșița, care urmează a intra în reparații!
Lucrările de întreținere și reparații la Linia 120 Caransebeș-Reșița, constând în înlocuirea traverselor de lemn cu unele din beton au fost atribuite, la începutul acestei săptămâni, la capătul unei proceduri care a demarat în 28 august 2023 cu un anunț de licitație publicat de Regionala Căi Ferate Timişoara pe SEAP. Dacă procedura a durat aproape 6 luni, lucrările nu ar trebui să depășească 180 de zile, potrivit contractului de circa 2 mil. lei câștigat de o firmă din Constanța, în detrimentul altor două, din Turnu Severin și Craiova.
Potrivit recensământului efectuat de proprietarul căii ferate în toamna anului 2022, pe anumite porțiuni, ecartamentul și nivelul nu mai puteau fi menținute în limitele toleranțelor, din cauza stării avansate de degradare a traverselor de lemn. Ca primă măsură a fost redusă viteza maximă de circulație a trenurilor de marfă și călători, fiind introduse restricții de viteză de 30 km/h pe două segmente situate între Cornuțel-Banat și Brebu, respectiv între Brebu și Reșița. Pentru remedierea acestei situații și revenirea la normal, lucrarea atribuită prevede înlocuirea traverselor de lemn degradate de pe trei segmente (de 280, 615 şi 330 metri) cu traverse din beton, descărcarea de piatră spartă şi burajul (îndesarea balastului) traverselor.
O altă procedură, inițiată în septembrie, având ca obiect atribuirea unor „lucrări de întreținere și reparație, înlocuire de traverse normale și speciale pentru aparate cale în stațiile Reșița Nord, Vasiova, Berzovia, Gătaia de pe Linia 124, în valoare de 1,1 mil. lei se află încă în faza deliberării.
JCS-Walter Fleck