ARMENIŞ – CFR pune la bătaie 5,3 milioane lei pentru „restabilirea parametrilor instrucţionali ai căii ferate“ şi revenirea la viteza normală!
Situată pe linia 100 Bucureşti-Jimbolia, staţia CF Armeniş are în componenţă 5 linii, lucru care poate fi cu uşurinţă verificat de călători, deoarece, din cauza stării necorespunzătoare a căii, pe linia II directă se circulă cu maxim 30 km/h, iar pe celalalte cu cel mult jumătate dintr-atât. Potrivit Sucursalei Regionale CF Timişoara, care a scos la licitaţie lucrările de reparaţii, defectele care au impus introducerea restricţiilor sunt: colmatarea prismei de piatră spartă, uzura şinelor şi a aparatelor de cale, starea traverselor normale şi speciale. Defecte de altfel comune multor tronsoane de cale ferată din ţară, judecând după numărul restricţiilor de viteză.
„Forţa de muncă insuficientă la districtele L pentru asigurarea necesarului de lucrări anuale, instrucţionale, cât şi starea căii pe liniile din staţia Armeniș, pun în pericol siguranţa circulaţiei şi impun intervenţia cu firme autorizate şi specilizate în executia lucrărilor de reparaţie.“, îşi motivează Regionala opţiunea de a scoate lucrările la licitaţie pe SEAP şi de a nu le executa în regie proprie.
Întrucât restricţia de 30 km/h a fost introdusă pe un segment de 1.250 m, volumul lucrărilor va fi unul apreciabil. Valoarea totală estimată a lucrărilor este de 5.351.509,80 lei, iar data limită de depunere a ofertelor 19 decembrie. Ţinând cont că Regionala solicită un orizont de execuţie de maxim 180 de zile, nu este exclus ca lucrările să poată fi „inspectate“ în condiţiile actualelor restricţii de viteză chiar şi dintr-una din noile rame electrice inter-regionale (RE-IR1) cumpărate de Autoritatea pentru Reformă Feroviară de la Alstom, de vreme ce linia Bucureşti Nord – Craiova – Timişoara – Arad se află printre primele pe care acestea vor fi puse în serviciu.
JCS-Walter Fleck