REȘIȚA – Conform devizului general, investiția se ridică la valoarea de 62 de milioane lei, TVA inclus (40,6 milioane de lei, respectiv 21,6 milioane de lei)!
Din declarația primarului Ioan Popa reținem că primul proiect, depus de primărie pe „Anghel Saligny”, făcea referire la o legătură rutieră între zona sensului giratoriu de la Intim prin zona Mociur, spre zona Mall, Aqualand, Parc Industrial și conexiune cu strada Fântânilor. Acesta însă a fost împărțit în două faze ale căror proiecte tehnice au fost votate în recenta ședință de consiliu local. „Pentru faza 1, resursele financiare sunt suficiente. La faza 2 ridica probleme construirea a două poduri: unul pe sub pasajul de la Intim și legătura rutieră care ar deservi și viitorul spital județean, proiectat în zona Triaj. Însă, din estimările noastre, vom reuși să facem ambele proiecte, chiar dacă va trebui să mai identificăm noi o sursă financiară din bugetul primăriei. Nu sunt în pericol aceste două proiecte”, a declarat Ioan Popa.
În referatul de aprobare întocmit de primarul Reșiței se arată că viitoarea legătură rutieră va cuprinde nu mai puțin de cinci poduri, câte două peste Bârzava și pârâul Țerova și unul peste pârâul Govândari. De asemenea, sunt prevăzute trotuare, piste pentru biciclete, rețea de colectare a apelor pluviale și corpuri de iluminat cu led-uri, eficiente energetic.
Prima fază are lungimea de 948 m. Pe primii zece metri cuprinde un tronson de stradă, după care urmează un prim pod peste Bârzava, lung de 28 m și lat de 11m. Apoi strada de legătură prin Mociur, de 737 m lungime și 18,6 m lățime, cu două benzi de circulație, două zone verzi late de 1,5 m, piste de biciclete cu două sensuri late de 2 m și trotuare pe ambele părți de 2 m lățime. Urmează al doilea pod peste Bârzava, de dimensiuni comparabile cu primul, după care strada de legătură cu Bd. Muncii. Aceasta se va întinde pe 145 m, va fi lată de 11 m, va avea două benzi de circulație și pistă comună pentru pietoni și bicicliști, de 2 m lățime, pe ambele părți. Cel puțin așa prevede referatul de aprobare semnat de primarul Ioan Popa și votat de consilierii locali.
Faza a doua vizează realizarea legăturii cu artera principală a orașului. Aici sunt cuprinse podurile peste pârâurile Govândari și Țerova, investiția prevăzând amenajarea de trotuare, piste pentru bicicliști sau spații de siguranță adiacente părților carosabile. „Tot ansamblul proiectat va fi dotat la nivel de stradă urbană cu funcțiuni specifice”, se mai arată în referatul de aprobare întocmit de primarul Ioan Popa. Mai precizăm că proiectele tehnice pentru cele două faze au fost întocmite de firme specializate din Timișoara, respectiv Brașov.
Reamintim că Reșița a primit recent, prin „Anghel Saligny”, 43 de milioane de lei, bani care vor fi folosiți pentru faza 1 a proiectului, licitația fiind deja urcată pe SICAP.
JCS-Ionel Ivașcu