Caraş-Severin, Romania

REŞIŢA – Primăria Reşiţa vrea să ştie cu exactitate toate problemele existente în oraş, indiferent de natura lor. În acest sens, va fi implementată o aplicaţie de implicare civică prin care, direct de pe telefonul mobil, reşiţenii vor putea sesiza neregulile!

Un proiect informatic pilot va pune Reşiţa pe harta oraşelor cu aplicaţii pentru telefoanele inteligente. Ea va fi implementată de firma Life is Hard (Viaţa este grea), cu care municipalitatea a încheiat deja un protocol de colaborare, valoarea totală a proiectului, fără TVA, fiind de 60.000 de lei. Banii nu vor fi plătiţi de către Primăria Reşiţa, ci vor fi oferiţi în mod gratuit, în cadrul iniţiativei de digitalizare a serviciilor administrative locale, costurile fiind suportate în totalitate de firma respectivă, fiind vorba despre un proiect cu finanţare europeană.

Primarul Ioan Popa ne explică: „E o firmă care a făcut câteva aplicaţii inteligente în Cluj, Oradea şi Sibiu, sunt nişte aplicaţii prin care, dacă dvs vedeţi o problemă în oraş, o groapă, o canalizare spartă sau e o zonă unde e întrerupt curentul electric, iluminatul stradal, mai ştiu eu ce, intraţi pe aplicaţie, pe Primăria Reşiţa, ne informaţi şi noi suntem anunţaţi imediat. E o modalitate foarte rapidă de a aduce la cunoştinţa Primăriei orice probleme sunt în oraş. E o interacţiune între cetăţeni şi administraţia publică“. Aplicaţia are module despre sănătatea oraşului şi pentru alerte, ce vor oferi notificări şi posibilitatea de raportare a problemelor.

Din anexa la protocolul de colaborare putem afla că, până în 28 februarie, vom avea „aplicaţia mobilă de implicare civică în viaţa comunităţii, prin intermediul căreia cetăţenii pot raporta problemele din localitate. Primăria Reşiţa poate să trimită informări şi atenţionări către cetăţeni cu privire la probleme şi evenimente sub forma de notificări push. Soluţia permite cetăţenilor să raporteze şi să cartografieze (să indice pe hartă) probleme care-i deranjează în municipiu, indiferent că vorbim de o groapă în asfalt, o clădire a cărei faţadă pune în pericol trecătorii, o bancă vandalizată în parc, gunoaie depozitate în mod necorespunzător, un semafor defect, lucrări nesemnalizate, deşeuri, poluare fonică sau congestie în trafic. Aceştia vor putea fi informaţi prin notificările trimise de către Primărie cu privire la evenimentele care pot să le afecteze activitatea lor de zi cu zi. Grupul ţintă căruia i se adresează (beneficiarii finali) sunt cetăţenii municipiului, indiferent de vârstă“.

Potrivit documentului, această aplicaţie va constitui „un bun mijloc de evaluare a problemelor cu care se confruntă cetăţenii municipiului, atunci când vorbim de infrastructură, de calitatea vieţii. Cetăţenii pot raporta probleme, pot vota prioritatea unor probleme raportate. Municipiul Reşiţa poate prioritiza rezolvarea unor probleme în funcţie de numărul de raportări pentru respectiva problemă sau în funcţie de numărul de voturi. Poate fi astfel mult mai receptivă la nevoile cetăţenilor. De asemenea, cetăţenii pot primi informări cu privire la eventualele lucrări care se efectuează în anumite zone sau ore şi care ar putea să-i afecteze, pot accesa informaţii cu privire la calitatea vieţii: calitatea aerului, nivelul criminalităţii, pot accesa informaţii cu privire la numărul de intervenţii ale pompierilor şi ale salvării“.

JCS-Antoniu Mocanu