Caraş-Severin, Romania

REŞIŢA – Chiar dacă în ultimii ani nu s-a dovedit prea rentabilă, Gara de Sud este prinsă într-un amplu proiect de modernizare.

În ultimele luni, lucrările derulate la Gara Reşiţa Sud au pus pe jar spiritele trecătorilor, care se plângeau că obiectivul va fi distrus. „O vor închide, vom rămâne fără gară!”, spuneau unii reşiţeni, dezamăgiţi de faptul că reşedinţa judeţului va rămâne de căruţă, cu o singură staţie CFR, cu mult în urma altor localităţi. Şi totuşi, Staţia CFR Reşiţa Sud este departe de a se închide. Considerată nerentabilă, ce-i drept, aproape „sărită” din schema celor de la Căi Ferate, gara a primit şansa salvatoare printr-un proiect cu finanţare europeană, care a întins mâna şi altor staţii din ţară.

Iniţiativa a avut ceva întârzieri, iar din cauza unor întârzieri în privinţa diferitelor formalităţi, anvergura planurilor a fost puţin redusă. Chiar şi aşa, staţia propriu-zisă, monument istoric, va fi renovată, iar faţada va fi păstrată, urmând ca la Reşiţa Sud să se vorbească despre un muzeu, despre noi locuri de parcare (în spaţiul dinspre piaţă şi blocurile din zonă), dar şi despre modernizarea construcţiilor principale şi demolarea celor fără utilitate.

Trebuie spus însă că nu toate vechile linii vor fi păstrate, însă cele renovate, cu terasamentul refăcut, vor avea peroane moderne, acoperite, după cum ne-a informat Cristian Velciov, referent de specialitate în cadrul municipalităţii.

Margareta Opriş, arhitectul-şef al urbei, a precizat că s-au făcut controale pentru verificarea stadiului lucrărilor, în legătură cu autorizaţia de construire precizând că aceasta este valabilă până anul viitor, la sfârşitul verii: „Constructorul şi-a amânat începerea, deci nu mai are drept la prelungire, însă autorizaţia este valabilă”.

Trebuie precizat faptul că, în cadrul întâlnirilor dintre reprezentanţii antreprenorului şi cei ai municipalităţii, au fost ridicate şi câteva probleme întâmpinate în implementarea proiectului. Acestea erau legate în principal de traficul pietonal din incinta şantierului, precum şi de necesitatea de a primi aprobările necesare pentru a aduce, prin oraş, materialele necesare cu autovehicule de mare tonaj. În privinţa accesului pietonilor, deşi intenţia iniţială era de a îngrădi perimetrul lucrărilor şi de a pune reşiţenii să ocolească zona prin centru, pentru ca modernizarea să se realizeze nestingherit, municipalitatea preciza că va rămâne fermă pe poziţie, pentru ca oamenii să poată tranzita zona. Lucru care, de altfel, s-a şi întâmplat.

Antoniu Mocanu

3 Comments

  1. sa anuleze d/le toate linile de tren care sunt in plus si sa faca altceva pe spatiul ala ,ca si in govandari sunt o gramada

  2. stiti de ce se renoveaza gara resita sud? ca sa-si aduca aminte lumea ca a existat tren!!!
    este la fel ca si in cazul tramvaiului!!!daca se renoveaza de ce nu se darama si constructiile nefolositoare cum ar fi bomba care se numeste bar de peste liniile ferate??? sau aceasta prezinta cumva valoare istorica?!?!?

Adaugă comentariu